Smålandsforum!

Så nu står äntligen vårat alldeles egna smålandsforum klart!
Jag hoppas på stor aktivitet här framöver.

För min egen del har det blivit lite paddling och vandring under hösten. Ser nu främst fram mot skridskosäongen, om det blir någon. Faktum var att jag stod på sjöis utanför växjö redan 12:e november. Det höll men jag bedömde det ändå som inte åkbart och sen kom värmen tillbaka.

/Ala
 
Skoj, såg att det fanns ett Smålands forum. Själv Växjöbor som vill ut mer, klättring och vandring är väl mest aktuellt just nu.

Håller mig uppdaterad på detta forum så får vi väl se om vi blir några tappra själar som kan göra något!

Ödmjukast,
Marcus
 
Detta var ju kul, ett alldeles eget forum för oss i Småland. Själv är jag ute så mycket det går om det är stora långa vandringar eller bara en liten tur runt knuten spelar ingen roll bara man är ute.

Ute med er så ses vi i skogen, på sjön eller kanske på någon klippa.

Hälsningar

Niclas
 
Hola!

Ännu en Växjbo (dock inte smålänning, man kan ta skåningen ur Skåne men aldrig Skåne ur skåningen). Händer något så släng upp det här. Jag ger mig gärna ut och traskar på helgerna, eller vad som kan bli aktuellt. Har dock inte bil.
 
Hola!

Ännu en Växjbo (dock inte smålänning, man kan ta skåningen ur Skåne men aldrig Skåne ur skåningen). Händer något så släng upp det här. Jag ger mig gärna ut och traskar på helgerna, eller vad som kan bli aktuellt. Har dock inte bil.

Själv billös, men vi tar apostlahästarna annars;)

Japp, vi får hålla lite koll på denna länken!
 
Kanon roligt med ett alldeles eget forum för oss smålänningar, hoppas att det blir ett aktivt forum nu. Själv bor jag mitt på smålänska höglandet, ungefär lika långt(eller nära) till Växsjö, Jönköping och Kalmar. Kajak, telisar, vandring, foto eller ja det mesta faktiskt är av intresse.

Hoppas vi hörs och syns framöver

Benny
 
Kul med landskapsforum, bor själv i Skåne så jag är inne lite i Dackeland här i natt. I Skåne hittar jag till mina vandringar och aktiviteter i sömnen, men Småland kan jag inte lika bra. Är i a f en gång per månad i Nässjötrakten, är det några av er smålänningar som har tips på aktiviteter där? (Mer än Get Out i Bodafors...)
 
Kul att det äntligen händer lite här i småland.. tyvärr dålig timing precis när jag ska flytta härifrån och till skåne. Kommer däremot kolla till här lite för kan ju alltid se till att ha vägarna förbi om något roligt händer, är ju alltid värt att åka en bit för lite aktiviteter. Annars flyttar jag till Ängelholm och gillar verkligen tanken på att ha nära till kullaberg och andra fina ställen!! Kommer säkert bli mycket mer klättring framöver :)

/Kathrine
 
Kul!
Nu håller vi tummarna för fina skridskoisar va? Känner själv inte så många skrinnare i trakten så jag hoppas på fina turtips här på forumet, man vill ju inte gärna ge sig ut på isen ensam.

Jag är inflyttad västgöte boende i jönköpingstrakten, hoppas några häromkring ger sig till känna. Annars får jag väl åka mot växjöhållet där de flesta verkar hålla till. Men hur är det egentligen med skridskomöjligheter där nere?

/Fredrik
 
Om Helgasjön fryser till kan du åka 15 km i en nästan okrökt linje. Dessutom finns småsjöar runt om stan på alla sidor utom i öst. Det som saknas är kyla.
 
åh va trevligt att höra att det finns lite friluftsliv även i småland. även om allt verkar hända i växjö. ni har alltid haft mycket för er där nere. själv bor jag i jönköping. men händer det nått skoj är det ju inte allt för långt att åka. kul kul!!!
 
Tillkännager min existens

Tänkte bara flika in och skriva en rad och tala om att även jag gärna följer med på lite vandringar, både längre och kortare... är dock rätt upptagen hela januari ut men sedan skall det forhoppningsvis bli vanligt arbete så då kan jag nog ha tid :)

God jul och gott nytt år på er alla!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...