Barn och friluftsliv Allt om barn

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-03-25, 21:35
xblp xblp är inte uppkopplad

Uppfostran?

Kan ju vara så att han är otroligt tacksam för alla bra råd, men inte har fått lära sig att säga tack.
"Inte för att det var bättre förr, men det är f-n så mycket sämre nu" BC (arbetskollega)
Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 14:24
D.Karin D.Karin är inte uppkopplad

Jag måste säga att jag inte förstår alla upprörda kommentarer! Att ha med sig ett lämpligt bärdon ÄR att anpassa turen efter den minsta deltagaren. På samma sätt som att om jag vandrar med någon som är större och starkare än mig får den personen bära en större del av packningen.
Har väldigt svårt att se hur det skulle vara skadligt för en sexåring att få vila i sjal eller sele på en trygg vuxens rygg när hen blivit trött.

Hejja TS och hoppas ni får en fin tur.
Det finns toddler och preeschool selar som passar en sexåring, betydligt bekvämare än bärstol. Min sexåring sitter bra i Natibabys toddlersele. Men hen är ganska liten till växten. Annars har jag en beh-dai som jag sytt själv som också funkar till både fyra och sexåringen.
Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 15:23
Kotten Kotten är inte uppkopplad

Till trådstartaren: Hur långt har du tänkt att ni ska gå som längst en dagsetapp? Hur ser Er sexåring ut? - Längd/vikt och sådär? Var i Alperna ska ni vandra?

För att kunna hjälpa till bättre skulle det behövas lite mer praktisk information.

Mina egna barn har tämligen problemfritt tagit sig fram på fjällvandringar sedan 6-års-åldern. Samtidigt - jag har en flicka som idag är ungefär 15 år, men liten och lätt för sin ålder - som har haft rätt grava svårigheter med motoriken, pga funktionsvariation - så jag kan se att man vill ha en lösning för att kunna "bära - utifall att..."

Lycka till med vandringen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.