Calazo förlag

Hej!

Har någon försökt handla hos Calazo förlag?

Jag beställde en karta från dem 21 maj. Den har ännu inte kommit lite mer än två veckor efter beställningen.
Jag har trots flera e-mail inte lyckats få något leveransdatum. De har inte överhuvudtaget svarat på mina mail.

Slutsats. Handla INTE hos Calazo!

Bertil
 
Fick mail

Fick just följande meddelande:

Ursäkta sent svar. Kartan är slut på lagret just nu därav förseningen. Men jag kan skicka ett ex med posten på måndag från kontoret.

Det kanske går att handla hos Calazo ändå.....

Men man kan undra varför det tar två veckor att meddela att kartan var slut.

Bertil
 
I december 2012 beställde jag boken "Stora boken om långfärdsskridsko". Vid beställningen var man lovad leverans innan jul om man beställde senast den 17/12 och jag beställde den 16/12.

Den 23/12 hade boken fortfarande inte kommit.

Mailade därför nedanstående till info@calazo.se, fredrik@calazo.se, jonas@calazo.se vilka var de mailadresser som fanns angivna på deras sida.

"Hej

Beställde boken Stora boken om långfärdsskridsko den 16/12. Betalade direkt vid beställning. Boken har inte kommit trots att man var lovad leverans innan jul vid beställningar fram t.o.m. 17/12. Jag vill därför avbeställa boken samt få pengarna tillbaka då det var tänkt att vara en julklapp. Se info om min order nedan."


Boken dök upp så småningom, efter julhelgen, men fortfarande har ingen på Calazo svarat på mitt mail så jag kommer inte handla därifrån fler gånger.
 
Inte för att jag förstod vad Calazo har med Navigering att göra.

Jag har nog köpt dom flesta av mina böcker Calazo böcker (jag har minst 7 st vid en snabbkoll i bokhyllorna) på någon lokal butik eller på Adlibris.

http://www.adlibris.com/se/sok?q=calazo+förlag

Någon bok har jag nog köpt på Vildmarksmässan där Calazo haft ”mässpris”.
Men frågan jag ställer mig med ”mässpris” som kanske är bra för stunden för mig som konsument, är om man slår undan fötterna för de butiker (bokhandlare/boklådor och friluftsbutiker) som säljer Calazo’s varor när man på mässan sänker priset med kanske lika mycket som nog är hela den normala återförsäljarens pålägg (förtjänst).

Edit försökte ändra länken till Adlibris för att få med alla böcker från Calazo men det blev inte så bra :(
Per
 
Svar från Calazo förlag

Hej på er!

Tyvärr har du Bertil drabbats av att vi på Calazo.se har haft ett problem med systemet i vår webshop. Det har vid vissa tillfällen varit möjligt att beställa produkter som inte funnits i lager, och när detta skett har vi inte haft rutiner att hantera det på ett bra sätt. Vi är bara två personer på företaget och ibland är vi upptagna med intensiva projekt som tar all vår tid. Jag beklagar att vi inte reagerat särskilt snabbt i detta ärende.

Angående försäljning av böcker och kartor på Vildmarksmässan till ”mässpris” som Brune(Per Brune) undrar om. För oss som normalt sitter inlåsta på kontoret och mest säljer via återförsäljare är mässorna ett viktigt tillfälle att få direktkontakt med våra slutkunder, dvs ni som köper våra böcker och kartor. Vi får massor av värdefulla åsikter kring det vi gör, tips på nya bokidéer mm. Det känns bra att kunna ge något tillbaka i form av jättebra priser vid dessa tillfällen. Det handlar om en försvinnande liten del av vår totala försäljning.

Med vänliga hälsningar

Jonas på Calazo
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.