Ditt senaste inköp "bilder"

Evernew ECA-253R Titanium Ultralight Pot 1.3L

94g+34g(lock) 128g Tot.
Väldigt fin. Dock löjligt tunt material.
Från ultralightoutdoorgear

Lyckades koka upp 500g vatten (14C) med 5g gas. (Primus Express)
 

Bilagor

  • DSC_4611.jpg
    DSC_4611.jpg
    29.3 KB · Visningar: 2,067
  • evernew1.jpg
    evernew1.jpg
    33.5 KB · Visningar: 2,056
Metallsporkar...

Nu har jag äntligen fått mina rostfria StrikeFire-sporkar från The Bushcraft Store i Enfield. £6.95 / st

Rostfria, och mycket bättre utformade än mina tidigare rostfria Esbit-sporkar. Den nästan raka sked-
kanten kan säkert agera stekspade om så behövs och den profilpressning som löper längs skaftet
gör sporken mycket stabil trots det bara 1mm tunna godset.

Den aningen mindre Esbitversionen har en bara drygt kaffeskedsstor skedända och har ingen räffling
på "skärkanten" (så uppskärpning hjälpte föga) samt en godstjocklek i skaftet på hela 1,6mm...

LmF's originalspork säljs ju inte i rostfritt, bara i löjligt dyrt 1mm tjockt titan - och plastversionen av
LmF är ju istället löjligt ömtålig men OK, den är billig. Även StrikeFire-sporken går att köpa i titan
- men då blir den 3 pund dyrare per styck. Vikterna per styck är:
LmF plast - 10,25g & titan - 18,65g, Esbit SS - 34,45g, Str.Fire SS - 36,05g

PS
Rostfria sporkar bor i mina bilars handskfack (till mosbrickor etc) medan titansporkar bor i ryggsäckarna...
 

Bilagor

  • PICT9094B-72dpi.jpg
    PICT9094B-72dpi.jpg
    44.1 KB · Visningar: 1,667
Garmin Tactix Bravo , grym GPS klocka.

Är en Garmin Fenix 3 med militär spec.

Tips , ni får den för 4000 från Hyltejaktmän , kommer typ över natten.
 
Efter vår första fjällvandring i somras så blev vi totalt fast och kände att det här kommer vi absolut fortsätta med. Men vi hade ingen utrustning alls så det blev att köpa allt på en gång.

Jag har lagt in alla bilder, priser och info här ifall ni vill se.

http://bondmoran.nu/?p=16805

Nu har vi hunnit använda allt och jag är sjuuukt nöjd med allting :)
 
Crux

Har kompletterat min Crux AK70 med en AK47 för turer på någon dag upp till en vecka. 1195 g och väldigt robust.
 

Bilagor

  • CruxAK47.jpg
    CruxAK47.jpg
    74.6 KB · Visningar: 1,399

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.