Bra område för att köpa stuga :: jakt o fiske

Hej.
Jag har alltid drömt om att bo simpelt någonstans ute i skogen nära en sjö med en hund och ägna mig åt mina stora intresseen överlevnad,vandring, fiske och jakt. Vart någonstans i sverige hittar jag fina och djurrika områden?


Hur funkar det med jakt och fiske, är markägarna tillmötesgående?
Hur rekomenderar ni mig att leta stuga, genom att söka på nätet eller genom att vandra och se om jag kommer över något övergivet som jag kan köpa? Vad är ett rimligt pris? Får jag något bra för 125.000 kr?


(Lite offtopic, jag jobbar över internet, så hur stor är chansen att jag har 3G täckning ute i skogen? Samt så hade det vart pricken över i:et om det ligger någon skidbacke i området.)
 
ok, tack för det rådet ;)

Vad sägs om jämtland/dalarna? Dock vet jag inget spec område i de länen.
Och teckningen borde jag kunna fixa genom att köpa en stor antenn?
 
Varför inte göra en enkel sökning på Blocket? Fritidsboende, hela landet, säljes privat, maxpris 100.000/150.000 kr... Se om du hittar något som verkar intressant.
 
Gästrikland/Hälsingland kan jag rekomendera starkt. Billiga stugor, milsvidda skogar med massor av småsjöar och rätt tätt med skidbackar och fortfarande nära till huvudstaden när andan faller på. Jag flyttade till Kungsberg i Sandvikens kommun norra Gästrikland med väldigt nära till Dalarna och Hälsingland för två och ett halvt år sedan och har prick 1 km till en skidbacke och 1 km åt andra hållet rakt ut i skogen. Det bästa jag har gjort någonsin!
 
Billigt boende

Hej!

Då har vi samma tankar i huvudet. Sök på hemnet, där hamnar alla objekt som är till salu via mäklare. Om du håller dig norr om dalälven och bort från direkta fjällområden med alpina anläggningar kan du hitta boende för runt 300k, att hitta ngt för 125k tror jag inte är möjligt.

Ju längre norrut desto billigare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ErikEklund Söker område att tälta i norr om Skåne Naturområden 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.