Hur många ryggor behöver man... (egentligen)?

En tävlingscyklade kollega lärde mig det optimala antalet cyklar: "en mer än man har, men ändå en färre än skilsmässa"

OT, men här är en länk på det :cool: :

"Rule #12 // The correct number of bikes to own is n+1.

"While the minimum number of bikes one should own is three, the correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner."

http://www.velominati.com/the-rules/
 
Den ryggsäck jag använder 99% av tiden är en ryggsäck från Granit
Gjord av grovt bomullstyg

Jag har även en ryggsäck som man fick som gåva av STF
En dagtursrygga av nylon

Sen har jag en gammal haglöfsrygg 70liter för flerdagaturer
Den är nog från 90-talet för den har den där gamla loggan med en hatt eller vad det nu är
 
Exped lightning 60 för längre turer..
Exped lightning 45 för helgturer..
Haglöfs gram comp 25 för dagsturer
Salomon agile 12 för träning

Har även fjellpulken 25 med skackelfästen för pulkatuter..
 
Kul att den här gamla tråden har dykt upp igen. För egen del tycker jag att det kommit ut fler spännande modeller de senaste 10 åren.
Så här ser min uppsättning ut:

Arcteryx Bora80, används ytterst sällan. För stor och tung.

Arcteryx Naos 45, klart mångsidig. Vattentät och bra bärsystem. Används på övernattningsturer sommar som vinter.

Osprey Farpoint 40, Max handbagagestorlek så följer ofta med på flyget

Arcteryx RT35, överdimensionerad dagsäck med rejält bärsystem. Klarar tunga laster. Får gärna följa med på vinterturer när det ska grillas ute.

Osprey Talon 33, egentligen min dotters....men jag lånar den gärna för hyttvandringar i Alperna. Imponerande lätt och rymlig.

Osprey Manta28, bra organiserad vardagssäck med fiffiga små fickor. Har dock hamnat i skymundan efter mitt senaste köp....

Saddleback Leather Simple Backpack, rejäl läderryggsäck som bara kommer bli vackrare med åren. Rymmer både jobbdator och träningskläder.

Förutom Boran så är jag riktigt nöjd med ryggsäcksgarderoben. För mig fyller de sex övriga säckarna sina specifika områden. Nästa säck blir nog en löpar/vätskesäck ex Osprey Raptor 13 så kanske det behövs sju egentligen...

//Rickard//
 
Har nog ett 20 tals ryggor och alla fyller sina behov... stora som små, militära och civila, för sommar eller vinter och för expeditionen, fiskeresan, jakten, fotograferingen, fjällturen, speleologi, klättring, cykelturen, semestern, datorn, backpacking, orientering/löpning etc

Better to have it and not need it; than to need it and not have it. And, I have more than I need, but not as many as I want... en enkel filosofi! Hehe :)

Mvh troswe
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...