G-shock

Nu har jag inte just den modellen utan en Mudmaster men den ingår också i G-SHOCK serien och dom klockorna är robusta. Vattentäta 100m och även stötsäkra enligt casio. Jag har min på mig alltid oavsett aktivitet och har inte haft några problem öht.
 
Säkert en robust och bra vardagsklocka. Mineral glas är ju inte repsäkert som safirglas, men det hittar man nog inte i en klocka under 1000kr.
Min son hade ett par Casio klockor när han var liten, och reagerade lite på kontaktallergi från boettens metallbaksida, något han inte gjort på andra fabrikat eller senare i vuxen ålder. Vet inte om Casio använder annan legering I sitt rostfria stål (ex mer Nickel) än andra tillverkare?
 
Ofärgat nagellack

Min son hade ett par Casio klockor när han var liten, och reagerade lite på kontaktallergi från boettens metallbaksida, något han inte gjort på andra fabrikat eller senare i vuxen ålder. Vet inte om Casio använder annan legering I sitt rostfria stål (ex mer Nickel) än andra tillverkare?



En tjej där jag jobbade för sådär 30 år sedan fick nog nickelallergi av något/några smycken eller om det var armbandsuret. Har något minne att därefter så använde hon ofärgat nagellack på baksidan av klockan eller om det var på någon ring.
 
Jag kör också med genomskinligt nagellack på vissa byxknappar och bältesspännen och det fungerar bra.

Har använt äldre G-shock klockor i ungefär samma prissegment och alltid varit mycket nöjd med dessa.
 
Någon med inbyggd kompass?
Blodtryck?
Pulsmätare?
Syremättnadsmätning i blodet?
Luftkvalitetsmätning?

Jag tror senaste Apple klockan har allt det, utom hartshölje.
Fast G-shocken äger ju i batteritid ( 2år! ), det ger ju den en klar fördel som robust friluftsklocka.
 
Samsungs smarta telefoner har det som beskrivs ovan dvs syremättnad puls blodtryck etc sedan modellen Galaxy S5.

Vad menas med luftkvalitetsmätning?

Thure
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.