"Battery only charger", mobilbatteri USB

Nu blev jag ju ännu mer förvirrad. Vad är det för uttag du pratar om? Nåt som finns som standard på såna där batterier? Och den där adaptern vet jag fotfarande inte vad det är.

Jag kan inte detta. Jag har aldrig ägt ett batteridrivet verktyg. Jag köper ett batteri till en borrmaskin eller nåt och sen?
 
Anker 20Ah

Jag har en Anker 20 ah. Den klarar att fulladda 16 mobiltelefoner från tomt på en uppladdning. Sedan tar det en god stund (nästan ett dygn) att ladda upp den igen.
Men har man bara en mobiltelefon kopplad till den så blir den ju inte tom på ett dygn. Och tar bara 1 timme eller ett par att ladda upp.
Jag har inte testat, men jag tror att man kan köra en hel vecka med en mobiltelefon, och ändå klara att ladda Ankern på 8 timmar..
/John
 
En powerbank med inbyggd solcellsladdning låter lämpligt för en cykel. Jag har glömt bort vilket volttal en vanlig dynamo ger men det vore också smutt att kunna ladda i nerförsbackatna.
 
Jag har en Anker 20 ah. Den klarar att fulladda 16 mobiltelefoner från tomt på en uppladdning. Men har man bara en mobiltelefon kopplad till den så blir den ju inte tom på ett dygn. Och tar bara 1 timme eller ett par att ladda upp.

Jag har inte testat, men jag tror att man kan köra en hel vecka med en mobiltelefon, och ändå klara att ladda Ankern på 8 timmar..

/John

Hej John. Om du har en riktigt bra powerbank så har du ofta en ärlig ”throughput” på ca 80% d.v.s. ca 16 000 Mah. Min iPhone suger i sig strax över 3000 Mah/laddning, det ger ca 5 laddningar.

Klarar du att få den full på 8h så är det jättebra, vad heter den exakt, jag vill gärna ha en isf.
/Mattias
 
Hittade den!
Bör kunna bli full på ca 12h med rätt laddare, men då du inte behöver mer än ca 10 000 Mah/dygn så ska det gå. Pris för powerbank+laddare ca 1200kr vilket är billigare än mitt system.
 
Det tror jag min 3-4 år gamla Anker också gör. Det tar inte så lång tid att ladda den som det tar för dig.

Nej, det löser inte mitt problem. Som forfarande är att jag vill ladda mobilbatterierna utanför telefonen från USB-källa. Men jag kom på var jag kan fråga. Swedroidforumet. Där borde finnas en massa nördar som vet sånt.
icon7.gif
 
Hej John. Om du har en riktigt bra powerbank så har du ofta en ärlig ”throughput” på ca 80% d.v.s. ca 16 000 Mah. Min iPhone suger i sig strax över 3000 Mah/laddning, det ger ca 5 laddningar.

Klarar du att få den full på 8h så är det jättebra, vad heter den exakt, jag vill gärna ha en isf.
/Mattias

Det är troligt att det är en del marketing hype i dom siffrorna.
Dvs dom har säkert räknat på en mobil som inte drar så mycket. En med mindre display kanske.

Modellen jag har heter:
Anker PowerCore+ 26800mAh QC 3.0 powerbank.

/John
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...