Palm Kaikoura

Är i begrepp att skaffa ny paddelväst och vill ha fickar och gärna rymliga för de "måsteprylar" som man vill ha tillgängligt. Är det någon som använder Palm Kaikoura? I så fall vill jag gärna höra vad ni tycker om den. Den är ju bland de dyraste och vill helst inte chansa och beställa.
 
Flytväst för kajak är knepigt. Jag vill ha en väst som är bekväm och som inte glider upp i vattnet. Så relativt kort för att inte ta i platta delen på kapellet och sittbrunnen vid rotation i ryggen och bäckenet vid paddling.

Det blir svårt att ge råd till andra när man som jag egentligen blir allt mindre nöjd ju fler västar jag testat. Men jag syr på egna fickor till kikare och kamera så just fickorna kan jag inte klaga på.

Förlåt mitt OT-svar.

Thure
 
Flytväst för kajak är knepigt. Jag vill ha en väst som är bekväm och som inte glider upp i vattnet. Så relativt kort för att inte ta i platta delen på kapellet och sittbrunnen vid rotation i ryggen och bäckenet vid paddling.

Det blir svårt att ge råd till andra när man som jag egentligen blir allt mindre nöjd ju fler västar jag testat. Men jag syr på egna fickor till kikare och kamera så just fickorna kan jag inte klaga på.

Förlåt mitt OT-svar.

Thure

lite mer OT här :)

men hur syr du på fickorna? för hand då antar jag eller? Tror det skulle funka att sy en stor ficka på ryggen för vätskesystem?
 
ja Mocke ja, den har jag sett och är ett alternativ.

kaikuran ser perfekt ut och många gillar den men priset är väl kraftigt.

spanat in en annan med stora fickor fram, men utan drickahållare bak så har funderat på att köpa eller göra en egen att hänga/sy på
 
Jag har haft en Palm Kaikoura i ett år nu. Bra väst, men om man vet med sig att man har svårt att komma upp på kajaken från vattnet t.ex i en rodeo- eller ladderräddning bör man ha en väst med smärre fickor. De är nämligen lite i vägen, även om jag själv inte haft problem med dom.
 
Är i begrepp att skaffa ny paddelväst och vill ha fickar och gärna rymliga för de "måsteprylar" som man vill ha tillgängligt. Är det någon som använder Palm Kaikoura? I så fall vill jag gärna höra vad ni tycker om den. Den är ju bland de dyraste och vill helst inte chansa och beställa.

Har haft en gul Palm Kaikoura nu i snart 3,5 år och är mycket nöjd med den. Ångrar att jag inte köpte en extra till min fru (hon har dock en annan flytväst som hon är nöjd med).

Enda irritationsmomentet med västen har varit den D-ring som sitter längst ner på ryggen och som kan göra lite ont om man råkar luta ryggen mot sargen en längre tid under paddelpasset (vilket man inte ska, då det är tänkt att man ska ha en sittande position när man paddlar, men ibland blir man lite lat … ).

Rekommenderas. :cool:
 
Kaikoura

Det blev köp av en Palm Kaikoura. Röd och grann..:=) Fantastiskt välsydd väst med många fickor och finesser. Tack för råden kring västmodellen. Har använt den under sommaren och är nöjd. Lätt att plocka med sig en massa bra att ha grejor i fickorna. Kompletterad med en Kanuk däcksväska framför sittbrunnen är det sällan man behöver in i kajaken för att hämta något under färd.
 
Det blev köp av en Palm Kaikoura. Röd och grann..:=) Fantastiskt välsydd väst med många fickor och finesser. Tack för råden kring västmodellen. Har använt den under sommaren och är nöjd. Lätt att plocka med sig en massa bra att ha grejor i fickorna. Kompletterad med en Kanuk däcksväska framför sittbrunnen är det sällan man behöver in i kajaken för att hämta något under färd.

Gratulerar till ett mycket bra val av flytväst. Fortfarande helnöjd med min gula Kaikoura.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...