Bushcraft kring Uppsala med omnejd!

Letar efter en plats eller led (Upplandsleden?!) för utövning av diverse frilufts och bushcraft aktiviteter. En viktig aspekt är således att det ska finnas rörligt vatten i närheten, för att enkelt kunna leva av naturen. Hågadalen och Lunsenskogen är fantastiska tillgångar vi har i vårt annars relativt tråkiga landskap. Problemet är således att dem saknar kända och utmärkta vattendrag. Tips? :)
 
Om du förklarar vad bushcraft är för något så kan nog jag och några andra uppläningar här ge dig tips.

Lunsen har för övrigt flera rinnande vatten, bland annat Pingla ström som rinner förbi Lunsentorpet. Skog med vatten kan du exempelvis hitta kring Vällen och ner mot Vällnora, Florarna som redan nämnts, runt Fjällnora och ner mot Husby Långhundra och bort mot Almunge är det gott om lättillgänglig skog, i ett stråk åt nordost (Hallstavik-Gimo-Österbybruk-Lövstabruk-Älvkarleby) finns det massor av skog, sjöar och åar, men också stark påverkan av skogsbruk.
 
Om du förklarar vad bushcraft är för något så kan nog jag och några andra uppläningar här ge dig tips.

Lunsen har för övrigt flera rinnande vatten, bland annat Pingla ström som rinner förbi Lunsentorpet. Skog med vatten kan du exempelvis hitta kring Vällen och ner mot Vällnora, Florarna som redan nämnts, runt Fjällnora och ner mot Husby Långhundra och bort mot Almunge är det gott om lättillgänglig skog, i ett stråk åt nordost (Hallstavik-Gimo-Österbybruk-Lövstabruk-Älvkarleby) finns det massor av skog, sjöar och åar, men också stark påverkan av skogsbruk.
Finns även en pump vid Lunsentorpet.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...