Hur ska detta sluta?

Utriggare på en Clipper var min första tanke då jag vaknade i morse, tja varför inte....
En Clipper hade jag ju redan men inget mer utom en massa skrotrör och en svets.
Tanken är att det ska bli fixed seat alltså inga rörliga delar utom årtullarna som blir delrinlagrade, årorna och sitsen lånar jag från Roar 2:an.
 

Bilagor

  • DSC01522.jpg
    DSC01522.jpg
    86.1 KB · Visningar: 2,166
  • DSC01525.jpg
    DSC01525.jpg
    50.8 KB · Visningar: 1,850
Nån som undrar hur det gick?, nähä, berättar ändå.
Det blev tillslut min andra kanadensare som blev roddbåt, min egenkonstruerade stripkanot RUS.
24kg, 488x89, 81cm vattenlinjebredd.
Det här är den snabbaste båt jag rott i motvind, riktigt rolig.
 

Bilagor

  • DSCF0240.jpg
    DSCF0240.jpg
    71.3 KB · Visningar: 1,727
  • DSCF0236.jpg
    DSCF0236.jpg
    55.7 KB · Visningar: 1,425
Med en kanot som heter Rus, nacken mot färdriktningen och lika stävar fram och bak ... Fanns det inte ett visst intresse för bågbygge också? Kanske känns rimligt att anta att det kommer att sluta med att Du bygger ett vikingaskepp nästa gång!
 
Med en kanot som heter Rus, nacken mot färdriktningen och lika stävar fram och bak ... Fanns det inte ett visst intresse för bågbygge också? Kanske känns rimligt att anta att det kommer att sluta med att Du bygger ett vikingaskepp nästa gång!

Det sägs ju att man bör lära av historien. Med baklängesrodd så ser man ju var man har varit och kan lära hela tiden ;-)
 
I medström kan man ro med näsan först.
Visst har det blivit båtar och fler är på väg, men nåt vikingaskepp blir det nog inte. ;-)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
freetime Roddmaskin? Vilka ska jag titta på.... Rodd 5
a.k.a Puma Vart ska man leta? Rodd 4
freetime Rodd som träningsform, vilken båt ska man välja Rodd 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...