Salomon Pocket Rocket + NTN?

Hej! :)
Jag tänkte skaffa "nya" lagg denna säsong och då funderar jag på NTN bindningen på ett äldre par Salomon Pocket Rocket 175. Hur tycker ni den kombinationen låter?
Är det någon här som har några erfarenheter om Pocket Rocket? Något annat tips på någon fin skida? Ska vara en allmountain skida som passar till det mesta.

Tacksam för svar!
/Jonte
 
Jag skulle dra mig för att köpa begagnade Pocket Rockets.
De var ganska mjuka från början samt byggda på skumkärna. Skumkärnan håller inte så länge, så skidorna "dör" snabbare än skidor på träkärna. Jag har även sett fler bindningar slitas upp ur PR än nån annan skida (flera gånger med PR, men bara nån gång med skidor av annan modell)

Dessutom är det en, enligt min åsikt, så mjuk och sladdrig skida att NTN helt enkelt är over kill.
Poängen med NTN är ju vridstyvheten och kraftöverföringen, vilket känns lite bortkastat på en skida om PR.

Å andra sidan vet jag många duktiga åkare som tyckte väldigt bra om PR så jag är nog ganska färgad av min smak för relativt styva skidor.
 
Okejokej du har nog rätt, ska nog skippa den idén.
Men någon har kanske något bra tips på en annan (helst billig) bra skida. Känner att jag inte vill lägga ut alltför mycket pengar. Har kikat lite på sport-conrad och hittat några skidor där för rätt kurs. K2 Wayback 181, K2 kung Fujas 189, Rossignol S2/3 170-180. Erfarenheter om dessa skidor?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peredman Salomon X-scream 8,0 Telemark 1
_erra_ Salomon X-scream Telemark 3
Real_Malte Salomon X-Scream Telemark 4
Salomon x-scream series Telemark 1
Test av Salomon Back Country? Telemark 1
Salomon X-scream. Telemark 1
mafr Salomon X-free som telisskida ? Telemark 0
dan_pet söker ett par pocket rocket Telemark 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...