Olika läster i Scarpa T1?

Hej
Det är dags att köpa höga pjäxor då mina T2 (eller jag) inte orkar kanta lite bredare skidor när det är hårt i backarna.
Det blir nog det gamla systemet då jag inte har övertygats av NTN. Kollar även beg.
Är det någon som vet skilnad på lästerna i Scarpa pjäxor? Jag har idag ett ca 5 år gamla T2, de passar bra till mina breda fötter. Idag påstås Scarpa på nytt vara smala i lästen. Någon som vet vilka Scarpamodeller som är breda/samala? Har nu fått ett erbjudande om att köpa en beg T1 thermo, svart med 4 röda spännen. Smal bred läst ? (Den passar inte till nuvarande ägarens smala fötter) Hur är den röda något äldre respektive andra T1- modeller?
Tacksam för info
Mvh/hans
 
Hej igen!
Kan nu själv konstatera att det verkligen är olika läster på Scarpa. Den ca 6 år gamla T2 sittet bra på min fot. Lånade hem en ganska ny T1 (den med 4 spännen) den var rena katastrofen för min fot....Har nu beställt en Garnont Voodo från Telemark Pyrrenes.....
Mvh/hans
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.