Ni med klövje & dragintresse

Hej!

Det vore jätte roligt om alla ni som drar och vandrar med era hundar ville skriva till mig, jag söker nämligen ett vandring/dragsällskap med hund.
Jag har själv en Grönlandstik som ännu inte kan vandra långt eller dra, då hon bara är ett halv år. Men nästa år så kan det börjas lite smått.
 
Börja i tid

Måne; sa:
Hej!

Det vore jätte roligt om alla ni som drar och vandrar med era hundar ville skriva till mig, jag söker nämligen ett vandring/dragsällskap med hund.
Jag har själv en Grönlandstik som ännu inte kan vandra långt eller dra, då hon bara är ett halv år. Men nästa år så kan det börjas lite smått.

Om din grönländare redan har uppnåt den mogna åldern av sex månader så skulle jag villja påstå att det nu är hög tid att lära henne att dra :) Med det menar jag inte att hon ska dra tungt och långt, men att hon får lära sig framåt, höger, vänster, sakta och stanna.

Som lycklig ägare till en polarvovve så antar jag att du är med i Svenska polarhundklubben, om inte så tar jag tillfället i akt och rekomenderar ett medlemskap :)

Mvh Jesper och dom två Smojederna Sito och Nanuuk
 
Öppen fjälltur?

Måne; sa:
Vi har redan börjat träna lite drag nu, fast utan tyngd, det kommer det med såsmåningom!

Låter ju kalsabra!
Vad tror du om att försöka dra ihop några av oss som kör drag med våra hundar här på utsidan.se, och åka på en kortare tur i några närbelägna fjäll? Även andra som är nyfikna på draghundar skulle ju kunna hänga på.

/Jesper
 
Bra idé

Låter som en trevlig idé att dra ihop lite hundfolk här och göra en gemensam fjälltur.
Har själv en siberian husky som följer mig på alla de möjliga friluftsaktiviteter och givetvis även drar och klövjas han.

-Per
 
Bra idé

Själv så har jag en Kelpie som alltid är med mig, i sommar har han varit på toppen av Storsylen, varit med i kanoten ner för lövstaforsen och boldrat på Hönön. Men han är för liten för att dra eller bära något tungt. Men han är stark nog för att klövja sin egen mat för 4 fem dagar utan problem. Så är ni på väg till jämtlandsfjällen hör av er till mig så hänger jag med.

//Micke & Loco
 
Det vore ju jätte roligt! Jätte bra träning för min hund också, hon behöver all social träning hon kan få! Går just nu på kurs med henne, och det med framgång.

När skulle det kunna bli av då?
 
Re: Re: Vars?

Måne; sa:
Luffarn; sa:
Vart bor alla? Är det Jämtlandsfjällen som är på tapeten?

/Per

Hmm, jag bor ju i Bergslagen, Nora.. bor alla uppe i fjällen?

Tja själv bor jag i Uppsala, så Jämtlandsfjällen eller Kirunafjällen eller några helt andra fjäll är för min del hugget som stucket. Förvisso är Connex billigare än SJ men det är kortare till Jämtland så det går ju lite snabbare... Micke var väl från åretrakten så jag antar att han är välbevandrad i dom fjällen så det kunde ju vara en ide att vara där? (Och låta Micke komma på en lämplig färväg med intressanta vyer :) )

Jämtlandsfjällen vore väl centralt och bra. För det är väl Östersund som är Sveriges mittersta stad, och då har vi vipps funnit den gyllene medelvägen som vi älskar här i Sverige!

/Jesper som har jätte långt till hemma fjälen ;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.