Vikbar mat/vattenskål

Är det någon som känner till någon affär som säljer vikbara mat/vattenskålar i Uppsala-Stockholm, alternativt någon postorderfirma? Jag går igenom utrustningen för sommarens tur och kom ihåg att jag lyckades köra i från hundarnas "vikbara" vattenskålar på en rastplats förra sommaren. Dom tidigare var tillverkade i någon typ av behandlad cordura eller canvas med nåt annat vattentätt innertyg, och det är något sådant som jag är på jakt efter.
Alla svar motages tacksamt :)

Mvh Jesper
 
De finns ibland i välsorterade hundaffärer. Jag har även sett dem på någon hundaffär på nätet. Med lite envis kommer du nog att finna en skål. De finns tyvärr inte i så många affärer.

Själv slarvade jag bort Novas matskål för en tid sedan, hon är fortfarande sur!

Mvh Tomas
 
Billig variant på Rusta

Hejsan!
Det finns en billig variant av vikbar mat/vattenskål på RUSTA. Kring 20 kr tror jag att den kostade. Vi har använt vår skål väldigt mycket och den fungerar alldeles utmärkt, även efter en tvätt i maskin (60 grader).

Hälsningar,
Sophia
 
Re: Billig variant på Rusta

klutis; sa:
Hejsan!
Det finns en billig variant av vikbar mat/vattenskål på RUSTA. Kring 20 kr tror jag att den kostade. Vi har använt vår skål väldigt mycket och den fungerar alldeles utmärkt, även efter en tvätt i maskin (60 grader).

Hälsningar,
Sophia

Vi har också några sådana och jag håller med dig om att den är bra.

/Ulf
 
Outdoor Doglife

Hej!
I serien Outdoor Doglife finns det grön-svarta hundskålar i kraftigt tyg med tillhörande "påse" att förvara dem i, och som dessutom har en karbinhake för att man ska kunna fästa fast "påsen" med innehåll på annan utrustning.
Jag har dessa skålar och de är superbra!
MVH
Marianne
 
Vikbar skål till hunden

De finns hos Rustabutikerna, billiga o samma kvalitet som övriga dyrare märken. Jag köpte min för ett tag sen o den fungerar utmärkt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kött Mat på tur med hund Hundsport 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.