Fjällräddarhund

Jag tillhör fjällräddning som hundförare, jag är även räddningshundsinstruktör för, kommunala räddningshundar. Jag håller på att arbeta fram en logo för fjällräddningshundar. (jag har idè torka), Jag vill att ni hjälper mig......Det jag funderar på, vad heter fjällräddningshundförare på engelska..
Mina tankar är (Mountain Dog Rescue)... detta låter lite knasigt tycker jag.....Jag är tacksam till förslag.....


MVH/Dog-rescue
 
Tja..

Räddningshundar brukar ju kallas SAR-Dogs (Search and Rescue) utomlands.Varför inte "Laponia SAR Dog team"??
 
Men varför på ENGELSKA????

Jag tycker att det ger ett mer oseriöst intryck då. Det ger ett intryck av att ni vill verka coola utan att egentligen vara det.

Det ni gör är coolt och otroligt bra så varför detta nerköp?
 
K9

K9 är ju internationell benämning på alla tjänstehundar, något kul på det går väl kanske.
jag kan scanna min tröja o maila kanske.

MVH
Gunnar
Räddningshundförare
 
Tja..

Själv ingår jag i "Värnamo Räddningshundgrupp" Det är inte lätt att få plats med det, på ett snyggt och lättläst sätt, på en logotyp! Visst fick vi ihop en "logga" som blev snygg men det tog tid.. Kolla själv på: http://www.easy.to/rescue så får ni se! För övrig så kallar sig de internationella räddningshundförarna i Skaraborg (Skövde) för K9 Sweden(har jag för mig), så det är upptaget. Förresten, vad sägs om "Fjollhämtarna i lapphelvetet" är det för burdust, eller?
 
Ja varför inte.

Varför inte Fjollfyndaren.... Hällre klaffsa i en stor fet, blöt myr och bestiga några toppar, än att trippa på en liten fjuttig ruin. Vad säges om den logon?.. Det är lite matcho hutcho.....Fjällräddningen i helhet har en logo, med vi är som typ en hundsektor..
 
Tjena Morgan.
Så klart ni skall ha en logga, men varför på engelska, ni verkar väl ändå i Sverige... eller?
Till Anders: K9 Sweden???? har aldrig hört talas om. Däremot är den internationella benämningen på svenska räddningsstyrkan SRSA (Swedish Rescue Services Agency) och i den ingår det räddningshundar (K9-SAR)

Ha det bra... trevlig sommar....
Tomas
 
Uschäkta!

Jag rörde ihop er med polishundarna i Helsingborg! Någon sorts kortslutning i hjärnan fick mig till att vara fullständigt säker på att det var ni som kallade er K9-Sweden, men som sagt, jag bytte ju bara ut helsingborg mot Skövde och polis mot räddning, hund var ju rätt i alla fall...
 
Loggo på engelska..

Vissa frågar sig varför en loggo på engelska.

Som ni redan vet tillhör Sverige EU. Är inte engelska det officiella språket inom EU?. Vi inom fjällräddningen arbetar även över grännerna, mot Norge, Finland, Det kan förekomma att jag som hundförare åker en norsk räddningshelikopter till en skadeplats med hunden. Vid detta läge ser förhoppningsvis den norska piloten att jag är en hundförare, av min engelsk textade loggo. Poisen i sverige har enats om att vi skall bibehålla engelska förkortningar inom eftersök av försvunna människor, p.g.a. minnimum av missförstånd inom nordiska länderna som, Sverige, Norge, finland.
 
18 hundar står utan ägare

18 hundar står utan ägare av rasne strävhårig vorsteh
Kanske kan du hjälpa till att rädda dem.
/ Bengt
023-778662(a), 070-3744763(m), 0243-85759(h), bpo@du.se

Strävhårig Vorsteh,
3 st valpar (hanar) f: 18 okt 2002
4 st (2 tikar + 2 hanar) f: mars 2001
5 st (4 tikar + 1 hane) f: maj 1999
6 st (4 tikar + 2 hanar) f: juni 1998
Alla hundar är i god kondition; fysiskt och mentalt.
God tillgänglighet, lättdresserade och visar god jaktlust.
Goda draghundar
Hundarna säljes till lågt pris omgående pga ägarens bortgång.
Kontakta
Johan Götman tel 0703-441410 (alt 023-69532)
Top of Form 1
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.