Var i södra Europa kan man vandra med Irl. setter?

Skall bila runt Europa (4 månader) med min setter i sommar/höst. Var kan man hitta bedårande vandringsleder/områden där man accepterar hund (i koppel) i ex. Frankrike, Spanien, Portugal, Italien? Finns denna information i "Lonely Planet Europa"-boken?
 
Jag TYCKER att man borde kunna vandra på i princip alla vandringsleder med kopplad hund. Är det nationalpark så kan det naturligtvis vara andra bestämmelser.
Mera specifika vandringsböcker kan kanske ha sådan information, engelsmän och tyskar har MYCKET stort utbud av böcker om vandring i HELA världen.
 
Inget om själva vandringen...

Vet inget om själva vandringen, klokast är väl att kontakta de berörda ländernas ambassader. De bör kunna hjälpa dig.

Däremot vill jag påminna om att rabiesvaccinera hunden snarast, eftersom det tar tre månader innan man ser om vaccinet tog. Hunden skall även vaccineras mot leptospiros, och avmaskas innan den skall föras in till sverige igen. Du måste även skaffa ett införseltillstånd. http://www.jordbruksverket.se/net/ har alla uppgifter du behöver!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.