Klövjehund med Segebadenutrustning !

Hej. Jag ska snart ut på en tur med min 2-åriga Vorsteh-hanne. Jag har Segebadens klövjeväska, och undrar om det finns något annat alternativ än främre dragfästet(skackel selet) till att fästa väskan med?
Detta fäste är det som sitter runt halsen och är gjort av format trä med skinvaddering . Detta är något otympligt till en annars bra väska.
 
Klövja

Komm igen då !!!
Någon måste väll ha erfarenhet av detta, eller ?
Eller om det finns någon sida där man kan få info om att gå med klövjadhund !!
 
Dålig drag på hundforumet

Har tyvärr inga erfarenheter på området men jag tycker oxå att det händer lite för lite på hundforumet, det är långt mellan de nya inläggen och glest mellan svaren. Är det få hundintresserade som är besöker Utsidan eller är vi bara lata? Det skulle vara roligt med fler inlägg och lite diskussioner. Kom igen!

Mvh Tomas
 
Re: Dålig drag på hundforumet

novas husse; sa:
Har tyvärr inga erfarenheter på området men jag tycker oxå att det händer lite för lite på hundforumet, det är långt mellan de nya inläggen och glest mellan svaren. Är det få hundintresserade som är besöker Utsidan eller är vi bara lata? Det skulle vara roligt med fler inlägg och lite diskussioner. Kom igen!

Mvh Tomas

Kanske skulle det bli mer fart på forumet om det även innefattade bruks, lydnad - och agility?

Drag och räddning i all ära... men söder om dalarna har vi inte så mycket snö...

Däremot massvis med aktiva brukshundklubbar...
 
skavsår

Tjenare!
Hade inte sett detta inlägg förut men jag har lite erfarenheter.

Jag fattar inte riktigt hur klövjeväskan ser ut men det låter som en med sk. loksele. När jag vandrade med mina två vorstehrar och loksele-klövjeväska så fick de jättestora skavsår på skulderbladen båda två, det började vara, sen lossnade håret och så var det två stora otäcka skavsår på skulderbladen. Detta gjorde att jag fick avbryta turen i förtid och till nästa vandring skaffade jag mig nya klövjeväskor och de fungerar utmärkt!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.