Historien om hur kodak förstör mitt liv

Hej Kodak,

För två år sedan köpte jag en kamera av Er. Snart slutade alla knappar utom avtryckaren fungera. Då jag lämnade in den behöll Ni den i åtta veckor pga brist på reservdelar. Tillslut sa Ni att jag kunde hämta ut en ny i Arlöv, men när jag cyklat ända dit fanns ingen kamera där. Ni hade skickat den till ICA i Lund. Även denna kamera hade problem med knapparna, men gick att använda hjälpligt. Ett tag. När jag var på Mitt Livs Resa dog den helt, just när jag som bäst behövde den. Lämnade in även denna. Denna gång sa Ni mycket snart att jag återigen skulle få en helt ny. Var en smula glad över den snabba servicen. I typ två veckor. Sen förstod jag att kameran bara kan startas ibland när man har tur.

NI HAR GETT MIG ETT KAMERAHELVETE DÄR ON/OFF-KNAPPEN GLAPPAR!!!

Kodak, jag hatar Er.
 
Är du på rätt forum?
Man brukar få vad som man betalar för, även när det gäller kameror.
Skulle tro att din frustration gör sig bättre på fotosidan.se IMHO
 
Det är naturligtvis inte alls bra om man köpt en vara som inte fungerar. Men man borde kanske bli ännu mera orolig över om en sådan bagatell ändå är det som "förstör livet"!
 
Men ni har ju ett forum för fototeknik och teknikfrågor och det är ju precis vart vi är... Vad är problemet ?

mvh // Johannes
 
Kodaks service verkar vara fungera, om än lite långsamt... däremot verkar det ju vara problem med en av deras modeller, det intressanta hade ju varit att få veta vilken modell.
I det läget, när dom flera gånger misslyckats att ersätta med en fungerande kamera, hade jag bett att få pengarna tillbaka... är ganska säker på att man kan göra det om dom försökt tillräckligt länge...?
 
Eftersom det redan sagts två gånger vill jag bara säga att det finns en sida som heter Fotosidan.se. Om man nu inte skulle vilja sätta en relevant tråd om fototeknik på Utsidans fototekniktråd. Eftersom alla hänger även på fotosidan (?).
 
Eftersom det redan sagts två gånger vill jag bara säga att det finns en sida som heter Fotosidan.se. Om man nu inte skulle vilja sätta en relevant tråd om fototeknik på Utsidans fototekniktråd. Eftersom alla hänger även på fotosidan (?).

För mig inte, därför faller argumentet "alla", sorry!
När jag hänvisade till fotosidan.se var för att jag har en bekant som är beroende av den sidan.

Ska man klaga på produkter och service gör man det bäst på ett adekvat forum. Vet inte hur många här som skulle klaga på ett fjäll tält i ett hästforum, bara för kategorien "tält" finns med där...
 
Det är många som håller sig ifrån forum på grund av självutnämnda poliser som på subjektiv grund anmärker på ganska meningslösa saker som stavning och huruvida man ska eller inte ska.
 
Jag har aldrig tittat på fotosidan. Och det skadar aldrig att få lite varningar på vilka tillverkare som missköter sina kundkontakter (även om det förmodligen oftast är engångsföreteelser).

På förekommen anledning kan jag passa på att nämna att Canons service faktiskt är utmärkt. Bildsensorn i min Ixus lade av för ett tag sedan. Eftersom jag haft kameran i 7 år, och den tillbringade sitt första halvår med att sparkas runt i terrängbilar, så antog jag att det var laga förfall. Dock, när jag googlade efter servicecenter visade sig att det var ett fabrikationsfel som upptäckts i vissa modeller. Jag lämnade in kameran på den lokala verkstaden och fick igen den några veckor senare, utan att betala en spänn. Kanon, Canon!
 
Jag visste inte att Kodak läste på Utsidan, men om de gör det förstår jag ju verkligen tråden.

Om Kodak inte läser på Utsidan förstår jag inte riktigt syftet...
 
Jag förstår tråden.
Den handlar om att man som kund kan bli väldigt frustrerad - intill hysterisk maktlöshet.

I det läget går det numera att få känslan av att man når ut till många och får utlopp för detta, vilket i sig kan ha en del mentala effekter.

Därutöver lyckas man varna andra presumtiva kunder från att gå i samma fälla som en själv. Det är ju glädjande dels för att andra slipper frustrationen och dessutom för att den som sålt på en grejorna, inte får tillfälle att tjäna pengar på att göra folk ledsna.

Om man dessutom tänker sig att säljaren läser tråden, så kan man förstås tänka sig att det är tillfredsställande för den missnöjda kunden att säljaren rimligen tycker att denna portion bad-will svider, även om den kanske inte kostar mer än förtjänsten från försäljningen av alla de potentiellt dåliga produkterna.

Inte konstigt alls egentligen.

Däremot har jag lite svårare att förstå att nån hänger upp sig på att det finns ett annat forum där man tycker att tråden hade passat ännu bättre. Men jag skulle inte gå så långt som till att säga att det förvånar mig.

Jag avstår i övrigt från att värdera trådstarten, huruvida den var motiverad eller optimal. Jag har ju heller ingen aning om vilka andra åtgärder köparen vidtagit, liksom om det verkligen finns en dålig kamera eller om det bara är bad-will med andra motiv.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.