Gör det själv Förbättra och laga

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-11-07, 18:53
kjpil kjpil är inte uppkopplad

Ersätta stroppar till msr snöskor, idéer?

Hej!

Någon som har tips hur jag kan fixa till fungerande stroppar till ett par gamla snöskor?

Alla sprack och gick av pga ålderdom förra vintern. Jag provade med repsnöre och slingor istället, det gick, men de satt för sladdrig. Original är ju stroppar som går att spänna.

Jag lyckas inte hitta nån svensk återförsäljare på reservdelar. Och beställer jag från typ Amazon eller nåt kommer det landa på typ 8-900kr eller nåt, vilket känns lite blodigt för några plastbitar till ett par gamla snöskor.

Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 18:57
KimE KimE är inte uppkopplad

Skruva fast en epokbindning från tegsnäs.
Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 21:38

Citat:
Ursprungligen postat av KimE Visa inlägg
Skruva fast en epokbindning från tegsnäs.
Låter som en bra idé! Är de stabila så inte skon fladdrar sidledes? Har snöskor endast för klätteranmarsch, så en del brant å stenig där en vill att de ska sitta stabilt
Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 07:40
KimE KimE är inte uppkopplad

Ja de är relativt stabila kängan sitter bra i bakkant sen måste avståndet mellan hälkappan och tå remmen anpassas efter den känga du har tänkt att använda. Annars så är jag nöjd med mina TSL 325 escape som har en snabb stabil bindning både på och av och har en hälhöjare som borde passa för klättrare.
Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 13:19
Cuba Cola Cuba Cola är inte uppkopplad

Har du någon skomakare i närheten som är händig, dom brukar kunna lösa många problem. (Eller kanske en sadelmakare?)
Svara med citat
Gammal 2019-11-11, 19:17

Ska köpa lite billiga spännband på biltema eller nåt å prova med det först, 4st till en sko blir 50kr. Hoppas det funkar. Knyta fast fästpunkter med repsnöre.

Egentligen sugen att byta till tsl, mycket bättre bindning. Men måste först köra helt slut på dem här
Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 15:57
Cuba Cola Cuba Cola är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av kjpil Visa inlägg
Ska köpa lite billiga spännband på biltema eller nåt å prova med det först, 4st till en sko blir 50kr. Hoppas det funkar. Knyta fast fästpunkter med repsnöre.

Egentligen sugen att byta till tsl, mycket bättre bindning. Men måste först köra helt slut på dem här
Är väldigt nöjd med mina TSL
Svara med citat
Gammal 2019-11-16, 11:17

Inte så snyggt, men kommer nog å funka. Skon verkar sitta stabilt. Repsnöre med fast längd på de två första, därefter spännband.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13.

Logga in

Tips!