Dyka efter rent guld

Skriver under på exakt samma text. Livsfarligt att rekommendera det vissa gör i denna tråd!

// Jocke

Hej!
Vill bara inflika att ett flertal yrkesdyk firmor i svedala kör med liknande kompressorer och el/dieselverk vid dykjobb.
Det brukar ju ha olje/vatten avskiljare men inte så mycke mer..

Ha det så gott o dyk säkert!
 
Om "kromdykarmaffian" bara visste hur det ser ut hos yrkesdykarna och vad dom kör med så tappade dom byxorna.


Teknikern - fd. yrkesdykare med oräkneliga timmar under ytan och bla. Biltemakompressorer ovan ytan.
 
Vad är fel och vad är rätt? Vem dömer ut fungerande utrustningar och arbetssätt utan grund?

Förresten finns det inget "rätt eller fel", bara "fungerande - icke fungerande" och funkar det, då är det rätt.

"Kromdykarmaffian" har en viss benägenhet att döma ut allt som inte blänker eller står "Halcyon" på, eller för all del dom som inte har fickorna fulla av plastkort från PADI eller dylika sammansvärjningar.


Teknikern - antikdykare utan plastkort.
 
man romantiserar ett beteende man vet är riskfyllt.. men det är inte tryckfallssjuka eller dålig luft som tar yrkesdykarnas hälsa.. ofta är det lederna som tar stryk av timmar, efter timmar i kallt vatten som suger värmen ur kroppen.. men att rekommendera farligt beteende och göra sig lustig över säkerhetstänkande och annan dykning är inte så.. smart... i många fall är tekniska kommersiella dykare långt mycket skickligare än mer erfarna är dyngdykarna som ligger och svetsar i hamnar.. inte alltid, men ofta.. jag vet vem jag valt att ta med mig på ett svårt vrakdyk.. inte dyngdykaren i alla fall..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DannySki Bästa tropiska land att lära sig dyka? Dykning 11
Lasse_H Dyka med KOL Dykning 5
EmilJohanssonn Projektarbete - Dykning i Norge Dykning 6
coraleen Dyka med panikångest? Dykning 9
Joooi Dyka med simglasögon? Dykning 11
tosj00 Dyka med Padi på Zanzibar Dykning 1
danjeeel Dyka utan cert? Dykning 52
jamo Var ska vi dyka i Stockholm och med vilka? Dykning 1
Magdafjäll Ge mig tips om var jag bör dyka i Norge Dykning 13
blåjeans behöver hjälp att hitta en bra dyka skola i gbg Dykning 4
johanna29 vill gärna lära mig dyka (m. m) Dykning 8
sir_erken Får Cmas 1* dyka med padi OW? Dykning 11
Stesun Sugen på att börja dyka Dykning 5
fskjbolin Dyka i Asien Dykning 14
Ylvan Dyka med vithajar? Dykning 6
Sidni Dyka Sipadan Dykning 5
linny_88 Dyka med astma? Dykning 9
pajaflow Dyka i Krabi Dykning 5
pajaflow Dyka Frankrike Dykning 0
pajaflow dyka mallorca Dykning 1
Nattliv Vill ha någon och dyka med! Dykning 1
magos584 Dyka i södra Tyskland Dykning 1
nestic Dyka i Luleå Dykning 4
0663 Ska dyka på Curaçau. Någon som varit där? Dykning 1
sniper Dyka med liten flaska Dykning 0
lindau Seychellerna - Dyka Dykning 0
jayamila dyka bland fiskar och koraller. Dykning 3
Dyka på island? Dykning 0
frostic Bristningar i huden efter dyk? Dykning 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...