Fiskevatten kring Åre - September

Hej!

Undrar om det är någon som kan rekommendera bra fiskevatten kring Åre (jämtlandsfjällen) i September?! Hade tänkt mig spinn men kanske lite fluga också, gärna efter regnbåge, öring, ...

Mvh Stefan
 
bara dom som vet

Hej stefan .d:eek: här.Var i åretrakten för många år sedan fiskade bla i anja-området,mitt i smällvarma sommaren, vackert och till och med en och annan strö-ren och "då pratar vi inte norrland."Jag tror att jag och min kompis körde omkring fler mil ,en vad som är nyttigt letande efter ett bra fiskevatten.Pratade med alla och en var ,bara för att inse att man kom 40 år för sent.Till slut hamnade vi strax övanför det sk prästafallet i indalsälven.Fisk ja men i 1hg, hur där är idag vet jag inte.Vi körde även en runda till kvisstleströmmarna där även den beryktade dammån har sin början men tyvärr är det fel ende på den sk "körven"och detta är 20 år sedan!!!.Nej stefan inte för att vara alldeles för negativ, så om du inte har kontakter på"plats"så tror jag inte att du skall offra din semmester i åre vad det gäller fiske.Och gud skall veta att jag älskar jämtland,men tyvärr om man inte har rätt kont.så är det kört.Sist jag pratade med L.Bergqvist så sa han till mig "Varför flyger du inte det gör jag"dvs bra vatten finns MEN DJÄVLIGT LÅNGT BORT.PS och nu får jag väl förm.fan för detta.
 
Fiske kring Åre.

Ja,du..Det var inte lätt...Hittar egentligen inget av intresse kring Åre..Mest turistanpassat familjefiske och det är kanske inte det du söker.Det finns däremot fina fiskevatten både söder och norr om Åre..om man åker 10mil ung.(och längre)Har du en stuga just i Åre? Är det därför du valt att semestra där?Det är säkert fint att strosa omkring i dessa trakter,men ska du fiska så hoppas jag att du får tag i en lokal förmåga som kan tipsa dig om nåt "hemligvatten" för det borde ju finnas tjärnar med fin öring i trakten..som inte är kända för den breda fiskegalna befolkningen..Mvh.Timo.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson GÖS-en guide till Sveriges hetaste fiskevatten Fiske 14
OmetT Tipps på bra fiskevatten i mellersta Sverige ! Fiske 8
never Finnmark ett paradis för fiske eller en djungel av svår hittade fiskevatten? Fiske 2
jackan Fiskevatten i Åre Fiske 4
fennec fiskevatten mitt i Svergie Fiske 5
mahas Fiskevatten i Gällivarefjällen? Fiske 2
Shadowc Databas över fiskevatten Fiske 0
Shadowc Fiskevatten databas Fiske 2
avslutat_medlemskap_2012 Fiskevatten Fiske 0
federico Fiske kring Kärna, Lökeberg, Tjuvkil - Kungälvs kommun Fiske 2
ramsis_iv Var fiskar man sill kring Stockholm? Fiske 12
magnus28 Fiske kring Grövelsjön, med vandring Fiske 3
Napoleon Fiske kring Duved? Fiske 8
M-Nilsson Fiske kring Åndalsnes/Romsdalen Norge? Fiske 0
ittak Rødingsjøar kring Hemavan & Tärnaby Fiske 0
nilshansson Vinterfiske kring Tjärnberg..... Fiske 2
danjelakesson Strömmingsfiske kring Norrköping Fiske 5
Jocka Fiske kring Sälen Fiske 0
solstace Fiske kring Kebne Fiske 8
BigStef Vandring kring Kaitumjaure? Fiske 4
vuogga Höstfiske kring Sälen/Tandådalen?? Fiske 3
TG Tankar kring ryggrad..! Fiske 1
mums_mums Frågor kring Emån? Fiske 0
Manil Pimpelfiske kring Vuoggatjålme Fiske 11
erito Fiske i fjäll-tjärn Åre? Fiske 0
-vickan- BraFiske områden omkring Tegefjäll/ åre? Fiske 0
Björte Med fluga i Åre-trakten? Fiske 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...