Är det någon som saknar snö?

Du har rätt! Jag får investera i en sån. Jag trodde aldrig att jag skulle få användning av en när det finns stugor att hyra.

Ja, det får du göra! Finns det några skönare än att åka iväg på skidor i vårsolen borra ett hål och sätta sig ner på en ryggsäck el. lägga sig på en renfäll och pimpla?
 
Ja, där uppe kan du åka skidor i princip varje år till midsommar.
Jag har sett foton där killar o tjejer har åkt i badbyxor respektive bikini. :)

Jo, jag vet. Jag kanske bara är en näbbgädda i en tångruska men jag älskar att åka skidor. En gång var jag i Riksgränsen med ett gäng högstadie-elever i slutet av maj. De kunde inte fatta hur vägen kunde vara torr asfalt när drivorna längs med gick rakt upp, högt över huvudet på oss. Det var soligt och fint hela veckan och några brände sig rejält eftersom de inte trodde oss när vi sa att solen är stark. Jag minns också att en av knappliftarna gick på plankor över en liten "smältvattensbäck" och att en av tjejerna råkade ramla ur liften just där. Jag skrattade så jag också höll på att trilla ur. Nu gjorde det inte så mycket eftersom solen sken och det var varmt i luften. Hon fick gå hem och dra på sig torrt och så upp igen! Those where the days..
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...