Är det någon som saknar snö?

Ja där uppe lär den väl ligga till midsommar, minst. Det har snöat här från och till hela dan. Ser ut som någon har sågat i frigolit och glömt städa upp efter sig. Jag saknade snön i vintras men nu skulle jag gärna slippa den. Fina isar däremot kunde det få vara några dagar.
 
Ja där uppe lär den väl ligga till midsommar, minst. Det har snöat här från och till hela dan. Ser ut som någon har sågat i frigolit och glömt städa upp efter sig. Jag saknade snön i vintras men nu skulle jag gärna slippa den. Fina isar däremot kunde det få vara några dagar.

Ja, där uppe kan du åka skidor i princip varje år till midsommar.
Jag har sett foton där killar o tjejer har åkt i badbyxor respektive bikini. :)
 

avslutad210712

Gäst
För övrigt har Kiruna slagit snörekord med 325 cm snö i vinter. Iofs var det två-tre veckor sedan och det har väl kommit mer sedan dess.
 
Jag tycker att det har varit ganska skönt med en vinter med lite snö.
Det är intressant att sommaren blev så lång, vintern dålig och så tycks våren komma så tidigt. Det har verkligen varit ett speciellt klimat 2019-2020.

Men nästa år får det vräka på ordentligt igen! :)
 
Ja, verkligen, jag hann åka skidor 5 km i år, i ett konstsnöspår. Otroligt glad att åtminstone det blev av, men det är nog minimumrekord hittills i mitt liv.

Såg fram emot ett påsklov i fjällen, men det blev det ju inte. :-(
 
Ja, verkligen, jag hann åka skidor 5 km i år, i ett konstsnöspår. Otroligt glad att åtminstone det blev av, men det är nog minimumrekord hittills i mitt liv.

Såg fram emot ett påsklov i fjällen, men det blev det ju inte. :-(

Husvagn/husbil och en bra parkering jämte en fjällsjö el. inom några km på skidor.
Finns det något skönare än att vara ute o pimpla i vårsolen?
 
Jag saknar alltid snö, utom när det är snö. Då är jag nöjd. Här i Nynäshamn har vi haft snö några ggr. i vinter. Som mest var snötäcket 2 cm. djupt.:( Tack och lov var jag 1 v. i Gällivare och åkte skidor. Där var snötäcket djupare än 2 cm. :)
Däremot har våren varit tidvis kall där jag bor. I vintras var det -4°C. som kallast. Nu på morgonen den sista dagen i mars är det -5°C.!
 
Jag tycker att det har varit ganska skönt med en vinter med lite snö.
Det är intressant att sommaren blev så lång, vintern dålig och så tycks våren komma så tidigt. Det har verkligen varit ett speciellt klimat 2019-2020.

Men nästa år får det vräka på ordentligt igen! :)


Du ska inte tänka så! Som tur är så har ni fått mycket regn söder ut så att grundvattnet har återhämtat sig en del.
 
Jag saknar alltid snö, utom när det är snö. Då är jag nöjd. Här i Nynäshamn har vi haft snö några ggr. i vinter. Som mest var snötäcket 2 cm. djupt.:( Tack och lov var jag 1 v. i Gällivare och åkte skidor. Där var snötäcket djupare än 2 cm. :)
Däremot har våren varit tidvis kall där jag bor. I vintras var det -4°C. som kallast. Nu på morgonen den sista dagen i mars är det -5°C.!

Kompisen nere på Lisö saknar också snön men nu har han istället varit ute och spelat golf 2 helger i rad.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.