Räckvidd Garmin Astro 320

Jag efterlyser räckviddsinformation för Astro under hyfsat realistiska förhållanden.
Givetvis inser jag hur mycket som spelar in men vad gör ni som använder systemet för bedömning?
Är det 2km, 5km, 10km eller knappt lönt att ens hänga det på jycken?
 
Jag efterlyser räckviddsinformation för Astro under hyfsat realistiska förhållanden.
Givetvis inser jag hur mycket som spelar in men vad gör ni som använder systemet för bedömning?
Är det 2km, 5km, 10km eller knappt lönt att ens hänga det på jycken?

Enligt senaste turen med min 220 så slocknade mottagningen efter 800m i bergig skogsterräng.
När jag sen skruvade på handantennen så gick den till ca 5 km.
Tillbehörs/handantenn är alltså ett måste...det lär även finnas en kastantenn, den vet jag inte så mycket om.
320 lär ju vara bättre.
 
Enligt senaste turen med min 220 så slocknade mottagningen efter 800m i bergig skogsterräng.
När jag sen skruvade på handantennen så gick den till ca 5 km.
Tillbehörs/handantenn är alltså ett måste...det lär även finnas en kastantenn, den vet jag inte så mycket om.
320 lär ju vara bättre.

Hur fick du den att räcka till 5km??? Omöjligt. Jag har en handantenn och jag får inte över 2km här i Norrland, omöjligt säger jag. Jag fick komplettera min med en hundpejl gps tracker MiniFinder Atto. Nu skiter jag i distansen för Atto har ingen gräns på räckvidd. För andra som har detta problem köp den här: http://www.gpser.se/gps-till-jakt/minifinder-atto-jakt
 
I helt öppen terräng med frisikt får man bra med kilometer och över 2km.

Gsm trackers är dock bättre om man har täckning naturligvis.
Då kan vovven vara i Malmö och du i Luleå
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
backpacker74 Bygga om amerikansk garmin dc 20 till svensk? Jakt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...