Dagsvandring Stenkullen-Floda-Nääs-Floda 11/1

Hej, detta må kanske vara lite sent påkommet.

Men tänkte anordna en liten vandring nu på söndag den 11/1, där vi går från Knavra bro, genom Säveåns naturreservat, in i Floda, längs Sävelången till Nääs, förbi Nääs ridskola, till Lilla Nääs och sedan längs med gamla Tolleredsvägen tillbaka till Floda. Är inte jättehaj på hur långt det är men skulle tippa på en dryg mils vandring.

Vi startar som sagt vid Knavra bro i Stenkullen, Lerums kommun. Möjlighet till parkering finns vid Ölslanda industriområde precis upp för backen. Åker man kollektivt går ett pendeltåg från Göteborg kl 12:10 och en buss linje 531 från Lerum (skyltad Floda) klockan 12:35 (jag kommer att vara ombord på den bussen då jag bor i Floda och tvingas åka via Lerum för att komma dit, är ej bilburen). Är tåget sent rekommenderar jag att man säger till tågvärden att man ska med den bussen, dom brukar ofta kunna hålla den om flera ska med, i synnerhet på helger då trafiken är glesare.

Möts klockan 13 vid Knavrabro busshållplats.

Ev matsäck får man ta med på egen hand, jag kan möjligtvis bjuda på CocaCola.

Ev intresseanmälan görs här i tråden eller via PM görs till mig - vill ingen haka på är det inte säkert att jag går själv heller.

Mvh Hannes - som ser fram emot vandringen och att ev få träffa några av er.
 
OBS! Samlingen är framflyttad till 13.15, samma plats, så att bilburna ska ha möjligheten att ställa sin bil i Floda där målet är.

För den som tänker göra detta går buss 531 kl. 12.58 från Floda station och ankommer sedan Knavrabro 13.07. Jag kommer att kliva på den bussen på andra hållplatsen efter start. För er som inte brukar åka kollektivt kostar en enkelbiljett 25 kr (19 kr om du är under 20) och det går bra att betala med kort eller sms/faktura. Hållplatsutrop finns i bussen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...