Sven Yrvind

Projektet tuffar på i sakta men stadig takt. Kolla igenom http://www.yrvind.com/present_project/
Helt makalöst hur mycket tanke han lägger bakom minsta skruv. Bra så kanske, vill ju till att Sven kan lita på att sakerna håller när han kastar loss för 600 dagar non-stop i en minibåt i de tuffaste förhållanden som går att finna på världshaven.

Ett trevligt inslag från Svt: http://www.svtplay.se/klipp/1027173/reportage-sverige-traffar-ensamseglaren-sven-yrvind

seri%C3%B6s-600x533.jpg


Om man vill ge ett litet bidrag till vår svenska stolthet, ett unikum inom långseglatser i småbåtar finns en "Donation"-knapp nere till vänster på förstasidan kopplad till PayPal.

-Heja Yrvind!! :)
 
Hmm,, jag vet vad du menar Patrik.

är det bara jag som tycker att han är lite läskig?

Jag känner som Patrik , även om jag självfallet är imponerad över vad han gör & älskar hans böcker som är en stor inspiration.
Så känns han ändå ,,,,,,, jo just det,, lite läskig.
Förlåt jätte mycket Sven.
 
Känner ni karlen? Eller tycker ni bara? Känner honom sedan länge, han är särlig men absolut inte läskig. Roligt med några som vågar göra vad de tror på. Vi har haft många roliga samtal.

Men ni har ju målat in er i ett hörn som det svårligen går att pudla sig ur. Den fernissan torkar sakta.
go tur
 
Bor själv i Västervik och ser honom som en fascinerande filur. Tänker man efter är det egentligen helt sjuka äventyr han urför och planerar för och det är inte utan att man blir imponerad av drivet.
 
Skitit i blå skåpet & spottat i kyrkan ? Som vanligt

Jag sa faktiskt FÖRLÅT direkt & då gills det inte !!
Det vet alla på Saltkråkan.
Att jag tycker han är lite läskig är bara mitt ( & Patric ´s) problem inte Svens.

Ps Använder iallafall inte ett hemligt alias på Utsidan ??,,,, lite läskigt det med faktiskt.
 
Senast ändrad:
Hej! Någon som vet hur det går för Sven på hans senaste seglats? Hörde förra våren att han skulle ut igen men har inte hört nåt mer sen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andersmossing Sven Yrvind en route! Segelsporter 35

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...