Övernattningstur!

Inte mycket liv i tråden men jag är övertygad om att ni sover ute regelbundet ändå.
Tänkte åka ut med familjen och övernatt någonstans kring vättlefjäll. Hur är det med säkerheten? Har inte vågat mig ut dit sen jag sist blev påhoppad av två genier mitt i natten förra sommaren.
Har ni hört eller varit med om något den senaste tiden?
Vilken del tror ni man har störst chans att få njuta av naturen ostörd. Vänligt folk är ju som vanligt alltid välkomna.
 
Inte mycket liv i tråden men jag är övertygad om att ni sover ute regelbundet ändå.
Tänkte åka ut med familjen och övernatt någonstans kring vättlefjäll. Hur är det med säkerheten? Har inte vågat mig ut dit sen jag sist blev påhoppad av två genier mitt i natten förra sommaren.
Har ni hört eller varit med om något den senaste tiden?
Vilken del tror ni man har störst chans att få njuta av naturen ostörd. Vänligt folk är ju som vanligt alltid välkomna.

Svartedalen är lugnt och fint.....
Ex Korsvatten
 
Övernattning i gbg-trakten

Finns det något intresse för övernattningar nu för tiden?

Själv är jag relativt nyinflyttad och hade gärna fått kontakt med några likasinnade :)
 
Sitter och planerar lite för övernattning när hösten kommer. Jag tänker göra en lista med lite Nya övernattningsställen men behöver hjälp. Platser i stor Göteborg där vi kan anordna kommande turer.

Vättlefjäll har vi utforskat klart känns det som
Sandsjöbacka lika så
Svartedalen finns det fortfarande några ställen att utforska.

Har Ni några tips på fina övernattningsplatser?

// Mr Zip // Andreas
Kållered vid Tulebosjön har ett vindskydd vid en tjärn på hög platå. För litet. Sedan finns ett större mitt emot Kikås återvinningscentral, fast det är för stadsnära med många fasciliteter. Vindskyddet vid Äskhultsby bortanför Fjärås är fint, men rätt civilicerat med toalett och tillgång till café och geocashing . Höjdaren med småbarn måste vara i Uddevalla i Kåtan ( om den inte bränts ner eller vandaliserats ) . I Kungälv finns fina vindskydd som man kommer åt lätt med bil.
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...