• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Sökes: jobbryggsäck

Hej

Jag är på jakt efter en ryggsäck att ha till/i/från jobbet.
Krav:
*Lätt (helst under 600g)
*Vadderade axelremmar (inte kånken-style från 1978 med bara rem alltså)
*Vattenavvisande (får ta paraply om det regnar ordentligt)
*Stötskyddad ficka för dator, räcker att det är i botten, går ju att lösa med en bit liggunderlag om det saknas.

Behöver plats för:
1st laptop 15" (för tillfället en "tjock" Lenovo på nästan 4cm)
1st Matlåda
1st Pärm för A4
Laddare för dator
2st 2,5" USB-hårddiskar
1st tröja (för att ta på när jag väntar på bussen).
1st 0,5l vattenflaska, helst på utsidan
Några fickor invändigt för småprylar som USB-minnen, visitkort mm

Gärna med någon form av ventilation mot ryggen.
Jag tror ~20 liter är lagom?
Vill helst ha lite pengar kvar i plånboken också så jag har råd att fylla matlådan [emoji12] Kånken Laptop No.2 skulle kunnat vara ett alternativ om priset varit lägre.

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...