• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mountaineeringkurs i Ecuador, klätterpolare önskas!

url
Halloj alla!

Jag är en 29årig Arméofficer som har bestämt mig för att klättra berg verkar ballt, men min ursprungliga klätterhomie har fått knäproblem så nu är jag på jakt efter någon annan individ med brist på omdöme men som gillar äventyr! :)

Sökes: 1 stycke människa utan förmåga att klättra berg men med duglig fysisk förmåga, bör gilla alla de skämt som inte passar på familjemiddagen.

Tid:
December,exakt datum ej fastställt
Plats:
Quito, Ecuador
Guide:
Ramiro Donozo
https://www.explore-share.com/mountain-guide/ramiro-donozo/

Nedan följer de den målbild och syfte som jag ser med resan, om den ligger i linje med vad du skulle vilja göra så hör av dig så kanske vi kan styra ihop något gött!

------------
Planeringsförutsättningar:

- Goal of trip
- Learn the basics of mountaineering
- Self-Arrest:
- Anchors:
- Crevasse Rescue:
- Technical Climbing:
- Safety and risk management:
- The use of; ice axe etc.
- Practicing the skills during a ascent to a summit
- Physical challenge
- Planning and preparing for a climb
- Practicing basic spanish

- Aim of the trip
- After the trip we have the knowledge and ability to plan and execute easy climbs safely.
- To learn as much as possible about mountaineering

- The team
- Gabriel 29yo, X.
- previous experience with;
- Hiking GOOD
- Rock climbing SOME
- Ice climbing TRIED ONCE
- Rappelling GOOD
- Fitness level GOOD
- Living in tent/camp GOOD

- Time frame
- 14 days
- available dates: between 15th December and 6 January

För mer info om vem jag är! skriv gärna till mig på FB; Gabriel af opptimus så kan vi ta det därifårn :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...