Visa din touringcykel!

Hej allihopa! Tänkte visa min stålåsna. Detta är min första riktiga touringcykel, det är kort och gott en Long haul trucker men har bytt lite saker:
Butterflystyre
SLX vxlreglage
XT V-bromsar
Brooks B-17
Kombipedaler
Schwalbe marathon performance
Surly pakethållare
och har för mig biltema stänkskärmar.
 

Bilagor

  • DSC06619 - Edited.jpg
    DSC06619 - Edited.jpg
    41.9 KB · Visningar: 2,247
  • DSC07227.jpg
    DSC07227.jpg
    49.1 KB · Visningar: 2,333
Det är samma märke som Jan´s cykel. En Scorpion från tyska HP Velotechnik Modellår 2015.
Cykeln var svindyr och mina tillval kostade ännu mer. Cykeln är utrustad med extra allt och lite till.
En äkta leksak för feta plånböcker, min har dock aldrig varit tunnare, och kommer heller aldrig mer innehålla så mycket pengar igen efter en sån här affär. Jag är nu mer hänvisad till butiker som Biltema, och Lidl, leta tomburkar tigga och sova i trappuppgångar. Jag älskar dock varenda meter jag cyklar på den :)
Vanligaste frågan: Är det inte jobbigt att ligga ner och cykla! Hur kan de vara jobbigt att sitta i en fåtölj med fotpall?
Vanligaste kommentaren: Vilken ball/tuff cykel! En betydligt lättare reaktion att förstå.
 

Bilagor

  • IMG_5604.jpg
    IMG_5604.jpg
    81.5 KB · Visningar: 2,314
  • IMG_7660.jpg
    IMG_7660.jpg
    76.5 KB · Visningar: 2,184
Här är mitt bidrag, kanske ingen "riktig" touringcykel, men inte desto mindre har det blivet många, många mil genom Europa genom de senaste 10 åren... Här nånstans i Baskien i september 2015. Lätt packning = sover alltid inomhus.
Img_02872.jpg
 
Touring

Kanske inte heller klassar in som riktig touring, men konceptet har funkat bra för mig två somrar nu. 1-2 veckor i franska alperna med lätt packning. Första året körde vi styrväskor, men årets setup med en väska på sadelstolpen kändes bättre.
 

Bilagor

  • 11894017_10156062622055393_5885037165529269_o.jpg
    11894017_10156062622055393_5885037165529269_o.jpg
    64.9 KB · Visningar: 2,044
Det är samma märke som Jan´s cykel. En Scorpion från tyska HP Velotechnik Modellår 2015.
Cykeln var svindyr och mina tillval kostade ännu mer. Cykeln är utrustad med extra allt och lite till.
En äkta leksak för feta plånböcker, min har dock aldrig varit tunnare, och kommer heller aldrig mer innehålla så mycket pengar igen efter en sån här affär. Jag är nu mer hänvisad till butiker som Biltema, och Lidl, leta tomburkar tigga och sova i trappuppgångar. Jag älskar dock varenda meter jag cyklar på den :)
Vanligaste frågan: Är det inte jobbigt att ligga ner och cykla! Hur kan de vara jobbigt att sitta i en fåtölj med fotpall?
Vanligaste kommentaren: Vilken ball/tuff cykel! En betydligt lättare reaktion att förstå.
Hej Michael! Tyckte din liggcykel bara ser helt fantastisk ut! Har drömt om en sådan länge! Hade velat komma i kontakt med dig, få en vän som kan hjälpa mig med tips och så vidare, hade varit så tacksam för din hjälp! Mvh. Henrik
 
Vilka fina cyklar ni alla har! Har precis blivit cykelbiten och fixade till min mountainbike tills jag har möjlighet till en uppgradering... Gjorde några turer som experiment såhär och det funkade bra!

92e0616030811ab4a728978208f355bf.jpg


Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 
Nu har jag haft min Easy Racer i 1,5 år och det har blivit några 3-4 dagars turer hittills. Förhoppningsvis blir det lite längre turer när det funkar praktiskt. I sommar ser det ut som det blir några turer på högst en vecka i Sverige......vi får se var?
Cykeln använder jag oxå till jobbpendling några dagar i veckan ca 10-15 mil per vecka. Och jag är fortfarande helnöjd med cykeln och det känns väldigt obekvämt när jag cyklar på en vanlig cykel.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    42.6 KB · Visningar: 1,794
För er som uppfattar mitt svar till Freeman som märkligt, kan jag meddela att jag mailat honom. Ni är för övrigt välkomna att besöka min Instagram. Går även att googla.
 
Surly troll (trollhof)

Har just byggt färdigt cykeln som ska ta mig runt jorden dom närmaste fyra åren.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    71.2 KB · Visningar: 1,740

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.