Vem lämnar en ryggsäck i vildmarken?

Hej,
vid Kungsleden mellan Láddiebáktie och Stijguojávrrie såg jag ligga en tom ryggsäck av märket Mountain classic (se bild). Den har av utseendet att döma inte legat länge. Vad kan ligga bakom att man lämna en tom ryggsäck så här i vildmarken?
Mvh Veni
 

Bilagor

  • IMG_8518_1.jpg
    IMG_8518_1.jpg
    79.5 KB · Visningar: 1,620
  • IMG_8519_1.jpg
    IMG_8519_1.jpg
    39.1 KB · Visningar: 1,617
  • IMG_8526_1.jpg
    IMG_8526_1.jpg
    36.1 KB · Visningar: 1,600
En gissning kan ju vara att nån i gruppen skadat sig så man packat om allt till andra andras ryggsäckar, och sen av nån anledning tyckte att det var för besvärligt att ta med sig den tomma. (Inte för att jag försvarar en sån nedskräpning, men det är min enda rimliga förklaring till en tom ryggsäck.)
 

avslutad210712

Gäst
OFF-topic men vi mötte en som vandrade i strumpor efter Nordkalottleden och efter en halvtimmes ytterligare vandring hittade vi ett par felfria Meindl kängor. Lite svårt att tro att han tappat kängorna för det tycker man att han borde ha märkt.
 
En gissning kan ju vara att nån i gruppen skadat sig så man packat om allt till andra andras ryggsäckar, och sen av nån anledning tyckte att det var för besvärligt att ta med sig den tomma. (Inte för att jag försvarar en sån nedskräpning, men det är min enda rimliga förklaring till en tom ryggsäck.)

Hmm, det har jag också funderat på och kom lite att tänka på det Koreanska sällskapet vilket jag några km innan träffade på (se separat inlägg från mig angående den avlidna kvinnan). Nu kom jag inte ihåg om kvinnan hade ryggsäck på sig eller inte men det sägs ju att hon var på något sätt sjuk eller skadat. Nu är det ju inte helt säkert att det är samma Koreaner jag träffade på. Men det kan finnas ett samband med den lämnade ryggsäcken eller så är det ren slump.
Det har snurrat rund i mitt huvud om det mötet och nu kom jag att tänka på den lämnade ryggsäcken. Men har man känt sig sjuk eller skadat vandrar man inte vidare i tre veckor till.
 

avslutad210712

Gäst
Hmm, det har jag också funderat på och kom lite att tänka på det Koreanska sällskapet vilket jag några km innan träffade på (se separat inlägg från mig angående den avlidna kvinnan). Nu kom jag inte ihåg om kvinnan hade ryggsäck på sig eller inte men det sägs ju att hon var på något sätt sjuk eller skadat. Nu är det ju inte helt säkert att det är samma Koreaner jag träffade på. Men det kan finnas ett samband med den lämnade ryggsäcken eller så är det ren slump.
Det har snurrat rund i mitt huvud om det mötet och nu kom jag att tänka på den lämnade ryggsäcken. Men har man känt sig sjuk eller skadat vandrar man inte vidare i tre veckor till.

De var två män och en kvinna om det ger några minnesbilder.

För några år sedan var det väldigt många koreaner som gick Fjällräven Classic så just Kungsleden har säkert fått mycket uppmärksamhet i Sydkorea.
 
Det var 2 män och en kvinna från Korea jag träffade på.
Men visst är det många Asiater man träffar på, sedan är det svart att urskilja från vilket land om man inte fråga.
 
Jag hittade en golfklubba på kungsleden i somras. Den stod mot en ledsten några km norr om Hemavan.
Funderar ofta på hur den hamnade där.
Nu är den hemma på gården.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...