Rullöppning...

Funderar lite på ryggor med "rullöppning", typ HMG Windrider, ZPack Arc Blast och liknande!
Bara sett till säckens inre volym, är den då baserad på att den är stängd till den är på bild, ungefär där den "slutar"?

För man kan ju liksom packa högre och bara stänga den högre upp....svårt att skriva vad jag menar, men hoppas ni förstår :)?
 
Ett snabbt ogenomtänkt svar. Åker upp mot Sarek senare i dag.

Gör research noga, som du nu börjat :)

Jag valde länge mellan Seek Outside Unaweep 4800 och HMG Porter / Windrider 4400. Blev till slut en SO p.g.a. allmänna uppfattningen på nätet verkar vara att den är bättre på att bära tungt och jag trodde den var större. Fick aldrig SO att sitta bra på mig så jag köpte en HMG 4400 nyss. Endast provpackat hemma men den (HMG Porter 4400) är märkbart större än SO Unaweep 4800.

Dock är utanpåliggande nätfickan (tillbehör till båda) på SO mycket större än den till Porter. Windrider och Southwest verkar ha större fickor (som ju också ingår).

HMG 4400 tar i säcken det som SO 4800 tar i säck + nätficka. Ungefär.

Det verkar som SO mäter / anger volym enligt teoretiskt max när säcken är helt öppen / upprullad.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...