Inventering av markerade Vandringsleder i kust och skogslandet

Nu har jag börjat lite smått för Västerbottens del.
Norrbotten är redan påbörjat så där är det bara att fylla på.

Det ska gå att göra sidor för varje led men det har jag inte kollat hur man gör ännu.
Få se om det blir tid över i kväll....
 
Så, nu har jag kommit igång riktigt bra. Jag har lagt in en del leder under Västerbotten. Kom gärna med tips på leder som inte är upplagda för landskapen Västerbotten, Norrbotten och Lappland.

Här hittar ni vandringsleder.se
 
Bra jobbat!

Där fick man för att man fegade ur och slötittade på Morden i Midsomer istället! Starkt jobbat Peter!
 
Nu har jag börjat lite smått för Västerbottens del.
Norrbotten är redan påbörjat så där är det bara att fylla på.

Det ska gå att göra sidor för varje led men det har jag inte kollat hur man gör ännu.
Få se om det blir tid över i kväll....

Det framgår inte av hemsidan (www.vandringsleder.se) men jag har läst någonstans när jag letade något annat på nätet att ägaren planerar att överföra den till en mer lättarbeted wiki men det skulle ta tid att överföra den. Han kanske behöver hjälp att skriva?!

Jag ska se om jag kan leta igen uppgifterna senare.
 
Leder här vid kustbandet

Hej,

Så roligt att få tips om olika leder utanför fjällområdet. Det finns ju så mycket vackert att upptäcka här vid kusten och merparten av sin tid är man ju här. Det som kan hända är att på vissa sträckor kan kalhyggen få markeringarna att försvinna, men då är det bara att försöka läsa in sig på kartan och hitta rätt på andra sidan hygget.

Ingen har nämnt Flottarstigen som nämns i Umeås informationsbroschyr om paddel- och vandringsleder. Vi gick delar av den ett par år sedan på hösten från Robertsfors till Siknästorpet och det var en lättvandrad och trevlig tur.

Isälvsleden är vacker och lättvandrad. Vi har inte gått det hela, bara från Missutjärnen till Djupsund (där man ror över om man vill vidare) och en annan gång från Aborrtjärn till rastplatsen vid Yttersjön.

Hjukenåsarna vid Hjuken är sevärda i sig. Dessa grusåsar från istiden är verkligen mäktiga att se. Delar av dem ingår i Isälvsleden.

Kyrkstigen från Skellefteå till Burträsk är från början bara landsväg, så vi valde att gå från Ragvaldsträsk och lite drygt halva sträckan innan vi vände tillbaka. Lättgånget och varierad terräng.

Nasaleden som finns en länk till från Skellefteå är en ny bekantskap för oss. Vi gick i höstas sträcka1 tillsammans med medlemmar från STF's Skelleftekrets och ser fram emot att gå flera etapper. Märkningen var lite varierande och försvann ibland och första delen av sträcka1 går längs gamla körvägar, men sedan blir det mera ren terräng.

Ser fram emot alla tips och eventuella bilder (fast jag har varit dålig på att lägga ut bilder själv...)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...