Messerschmidt...

På riktigt hänger ni upp er på typ sådana saker. Kan ni inte läsa en text för att där finns en massa särskrivningar... eller (mitt problem när jag har bråttom) ord som tappats bort men som borde vara där.

Jag vet att det finns människor som inte kan se vad som menades utan allt är bokstavligt. Vilket också är ett handikapp.

Men min fråga är blir ni irriterade på riktigt...?
Jag tror inte jag tillhör de som tar allt bokstavligt (snacka om handikapp, eller ungefär som att vara barn på nytt?) men jag blir rätt störd av språkfel i alla dess former. Dåligt språk kan få mig att helt hoppa över en text, oavsett innehåll. Måhända missar jag en del på så vis, men kanske är det priset man får betala för att man läst för många (bra) böcker.

Och så mitt bidrag, för att visa att jag fattat:

Norr- och Västerbotten och -sost.
 
Undar..

.. om det inte finns ett bättre forum för denna debatt... något om svenska språket.
Personligen får jag oftare puls när ett ämne spårar ur och blir lite löjligt änn att jag retar upp mig på några enstaka skriv- eller stavfel
Skriver själv ofta fel men anser att det är ämnet och innehållet som är det viktiga, den som inte orkar läsa tex en blogg pga stavfel osv..... Hmm!
 
anser att det är ämnet och innehållet som är det viktiga

Precis vad jag brukar säga, men som argument för välskrivna texter. Inte mot.
Om nu "det viktigaste är att man förstår" (vilket ju alla som skriver slarvigt ursäktar sig med) så borde det ju vara centralt för den som skriver att man ser till att budskapet går fram exakt som man vill ha det.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...