Hur mycket kostar det?

Hur mycket kostardet att hyra en snowboardlärare på ett ungefär..Har haft min snowboard i flera år och kan fotfarande inte åka så nu har jag bestämt mig att den här vintern ska jag f*n ta och lära mig.det ser ju så roligt ut att glida fram på snön och ner för backrna.
 
Bör ju gå att kolla på anläggningens hemsida.

Jag har bara åkt i alperna de sista åren, och där kostar det runt 600 kr/h om du vill ha privatlektioner. Vilket jag skulle rekomendera framför grupp.

Vad det kostar i Sverige har jag ingen koll på.

Bäst är att hitta någon som kan tänka sig att ställa upp som lärare svart. Skidskolelärarna som får nybörjare har ändå oftast ingen utbildning. Att jobba svart för 300kr/h tackar de flesta ja till, och du sparar en hacka du med.
 
*suck*

Bäst är att hitta någon som kan tänka sig att ställa upp som lärare svart. Skidskolelärarna som får nybörjare har ändå oftast ingen utbildning. Att jobba svart för 300kr/h tackar de flesta ja till, och du sparar en hacka du med.
Det är ju bara att läsa men jag citerar lämplig passage eftersom du tydligen missade reglerna: "Uppmaning till brott
Att uppmana eller uppmuntra andra till brott (tex tips om piratkopiering eller skattebrott) är inte heller tillåtet."

För övrigt är det nog ordet "billigast" du ska ha istället för "bäst". Försäkringar o så, du vet...
 
Skidskolelärarna som får nybörjare har ändå oftast ingen utbildning..

Jojoramensaatt....
Tur att en insatt och uppdaterad expert uttalar sig i ämnet!!
Jag har jobbat som skidlärare i manga ar, pa manga olika anläggningar i flera olika länder...
Tror inte att de flesta turister har en aning om vilka krav som ställs pa skid/snowboard-lärare. Att pasta att de flesta skidskolor anställer personal som saknar utbildning, dvs saknar lagstiftad behörighet är rent jävla förtal!!

För att ater ga lite "on-topic";
Att boka en kurs kostar som sagt olika fran system till system, lite beroende pa hur pass väl du kan aka, hur manga timmar du redan har pa brädan, om du har erfarenheter fran andra aktiviterer som kan "hjälpa till" (t ex. skidor, skateboard, sufrning eller annat som ger bra balanssinne) sa tycker jag absolut att man ska överväga att ta en gruppkurs framför privatlektioner.
Har man redan grundläggande kunskaper sa klarar du helt enkelt inte av att utnytja tiden effektivt. Det är mycket nöta,nöta,nöta som gäller när man väl kommit över de första stegen!
Lycka till i jakten pa den perfekta tekninken!!
 
Jojoramensaatt....
Tur att en insatt och uppdaterad expert uttalar sig i ämnet!!
Jag har jobbat som skidlärare i manga ar, pa manga olika anläggningar i flera olika länder...
Tror inte att de flesta turister har en aning om vilka krav som ställs pa skid/snowboard-lärare. Att pasta att de flesta skidskolor anställer personal som saknar utbildning, dvs saknar lagstiftad behörighet är rent jävla förtal!!

För att ater ga lite "on-topic";
Att boka en kurs kostar som sagt olika fran system till system, lite beroende pa hur pass väl du kan aka, hur manga timmar du redan har pa brädan, om du har erfarenheter fran andra aktiviterer som kan "hjälpa till" (t ex. skidor, skateboard, sufrning eller annat som ger bra balanssinne) sa tycker jag absolut att man ska överväga att ta en gruppkurs framför privatlektioner.
Har man redan grundläggande kunskaper sa klarar du helt enkelt inte av att utnytja tiden effektivt. Det är mycket nöta,nöta,nöta som gäller när man väl kommit över de första stegen!
Lycka till i jakten pa den perfekta tekninken!!

Jag har personlig erfarenhet och vet med säkerhet att det finns flera skidskolor i alpernas största orter som anställer folk helt utan utbildning. Ger dem en 2 dagars kurs och sen är det bara att köra.

Det är patetiskt av dig att försöka säga att alla som jobbar på skidskolor har relevant utbildning när det är så lätt att motbevisa. Må hända att det finns ställen som är så, men absolut inte alla.
 
Tack ar..jag får nog helt enkelt ta min bräda och prova lite själv i vinter..och sen hyra en lärare tror jag..
 
Det är patetiskt av dig att försöka säga att alla som jobbar på skidskolor har relevant utbildning när det är så lätt att motbevisa. Må hända att det finns ställen som är så, men absolut inte alla.
Okej, jag väntar!
Du som har en "personlig erfarenhet" borde väl inte ha några problem med att bevisa att jag har fel....
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...