Klättring allmänt Klippa

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.83 i medelbetyg (29 röster). Visningsalternativ
Gammal 2019-01-03, 15:54
trolltind trolltind är inte uppkopplad

Spikade den direkt, din tur 🙌
Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 14:00
Verhauer Verhauer är inte uppkopplad

Vilken led är det?
Förkyld och trött, orkar inte leta fram nån bild nu. Nån annan får gärna ta chansen.
Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 09:51
jimisola jimisola är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av spacemonkey Visa inlägg
Jag jobbade ju på Sylarnasfjällstation på vintern under tidigt 90tal, kommer ihåg att Daniel Bidner + lite folk från StockholmKK dök upp vintern 1990 med massor av utrustning för att klättra pelaren, men blev inget av det. Sen har jag bott uppe vid glaciären i tält under maj månad under många år på 90talet, efter att stationen vart stängd för säsongen och klättrat massor, har aldrig sett någon skottad väg uppför pelaren...
Hej Kaj/Pierre, nu var det ju länge sedan den här frågan kom upp men jag såg den först nu. Jag vill minnas att Franz Fischer vid något tillfälle nämnt att han varit på nordostpelaren på vintern ett flertal gånger, varav vid ett tillfälle fick han eller repkamrat en smäll över ansiktet (flygande sten/utrustning) och de fick avbryta. Möjligen kom de aldrig upp vintertid?

Sorry för offtopic
Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 19:21
kajkalajkan kajkalajkan är inte uppkopplad

Hej!

Aha, jag misstänkte att någon eller några borde ha försökt sig på nordostpelaren vintertid. Det är information som nog är ogooglebar!

Hur som helst, nordostpelaren vintertid är något att bita i. Tänk att det har gått 80 år sedan Gillis och han replagskamrat klättrade den. Något att tänka på när en hör om andra mer samtida "klätterbedrifter".

/Kaj

Citat:
Ursprungligen postat av jimisola Visa inlägg
Hej Kaj/Pierre, nu var det ju länge sedan den här frågan kom upp men jag såg den först nu. Jag vill minnas att Franz Fischer vid något tillfälle nämnt att han varit på nordostpelaren på vintern ett flertal gånger, varav vid ett tillfälle fick han eller repkamrat en smäll över ansiktet (flygande sten/utrustning) och de fick avbryta. Möjligen kom de aldrig upp vintertid?

Sorry för offtopic
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.