Ekströms pulverkräm

Hej!

Är det någon här på Utsidan som har erfarenhet av Ekströms kräm i pulverform. Alltså som turmat :)

Jag funderar på om det är ett bra och smart produkt att ha med, då den är i pulverform håller den länge och man behöver ju bara blanda ut den i vatten för att få den klar. Om jag i tillägg har pulvermjölk med mig så får man sig en lätt lunch, eller ett kvällsmål som man inte behöver bränsle till för att tillaga. Men som sagt - är det en smart idé eller inte.

Energimängden som jag kan se är 380 kcal vilket lätt motsvarar ett par knäckebrödskivor med tubost, som har varit mitt lunchval tidigare, men nu är jag trött på just det.


/Andreas
 
Den är helt ok och god som komplement till havregrynsgröt. Nyponsoppa kallrörd och müsli åt jag som frukost en hel vinter för att spara tid.
 
Hej!

Är det någon här på Utsidan som har erfarenhet av Ekströms kräm i pulverform. Alltså som turmat :)

Jag funderar på om det är ett bra och smart produkt att ha med, då den är i pulverform håller den länge och man behöver ju bara blanda ut den i vatten för att få den klar. Om jag i tillägg har pulvermjölk med mig så får man sig en lätt lunch, eller ett kvällsmål som man inte behöver bränsle till för att tillaga. Men som sagt - är det en smart idé eller inte.

Energimängden som jag kan se är 380 kcal vilket lätt motsvarar ett par knäckebrödskivor med tubost, som har varit mitt lunchval tidigare, men nu är jag trött på just det.


/Andreas

Jag gillar krämerna som efterätt, men tror att du tröttnar på att käka det som lunch. Det är ju i princip bara socker med lite konsistensgivare och smakämnen.

Testa hellre hemblandad musli med torrmjölk, enkelt att tillaga, tuggmotstånd och innehåller näring, inte bara socker ;)...
 
Jag gillar krämerna som efterätt, men tror att du tröttnar på att käka det som lunch. Det är ju i princip bara socker med lite konsistensgivare och smakämnen.

Testa hellre hemblandad musli med torrmjölk, enkelt att tillaga, tuggmotstånd och innehåller näring, inte bara socker ;)...

Jo, jag har även funderat på musli och torrmjölk. Testade hemma och det var ju klart ätbart!
 
Varför inte testa Nutrilett eller Naturdiet ? Brukar köra med det, fördelen är att det går på 5 sekunder med en shaker och att det är väldigt rikt på mineraler och vitaminer. Det kan du komplettera med biskvier eller havregryn för tuggmotstånd.
 
Varför inte testa Nutrilett eller Naturdiet ? Brukar köra med det, fördelen är att det går på 5 sekunder med en shaker och att det är väldigt rikt på mineraler och vitaminer. Det kan du komplettera med biskvier eller havregryn för tuggmotstånd.

För att det är äckligt!!! Men hallonkräm är gott :)

/Andreas
 
Ekströms/motsv kallrörda krämer är kalas som efterrätt sommartid, när man gärna vill ha i sig vätska och socker utan att måsta värma eländet. Brukar ta en kräm eller exv en kallrörd citronfromage innan vi kryper in i tältet.
 
Jag brukar, för att göra det ännu enklare (och även för att undvika mejeriprodukter), äta musli med bara vatten. Många kanske reagerar med att det inte är så gott, men det är litegrann av en vanesak tror jag, jag tycker det blir godare och godare ju mer jag äter av det.

Prova en vecka hemma, och se hur det känns. Billigt blir det också (särskilt om man blandar sin egen musli) :)
 
Brukar använda pulverkräm både som lunch (tillsammans med mackor, för bara kräm är lite trist), efterrätt och som sylt till gröten (blandar med lite mindre vatten än normalt).

Jag blir lite förvånad över att det finns folk som inte ens känner till pulverkräm, det har väl funnits i 30-40 år? Färdig kräm på tetra är ett relativt nytt påfund (kan inte minnas att det fanns för 20 år sen).
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...