Friluftsbyxa lager 157

Hej!
Tycker man ska köpa saker av kvalité som håller länge. Men är man en luspank student så är man. Undrar därför om någon har erfarenhet av dessa byxor från lager 157 som är på kampanjpris.
Kände på dem sist jag var där och handlade, men upplevde att de var väldigt tunna i stretchpsrtiet över rumpan. Nästan så att man såg igenom. Väven över rumpan består av 90/10 nylon/elestan, och övriga byxan i 65/35 polyester/bomull.
Vandrar i Skåne året runt. Tältar mest en eller två nätter under vinterhalvåret. Tror ni det är bättre att köra på mina vanliga cargobyxor jag har hemma? Tänker att de kanske är slitstarka då de känns mer rejäla i tyget, men samtigit måste det väl finnas någon fördel med dessa då de kallas funktionsbyxa?

https://www.lager157.com/sv-se/article/funktionsbyxa-vindeln?attr1_id=2
 
Jag har ett par sådana byxor från Lager 157.
Jag tycker att de är bra för sitt pris. Lite tightskänsla, vilket jag gillar. Elastiskt tyg över baken och knäna gör dom följsamma. Använder också Fjällräven Abisko, Aclima Anarjohka och Klättermusen Mithril som också är lite smidigare byxor. Med långkalsonger under funkar de säker även i Vinterskåne.
 
Jag har bestigit Svalbards högsta berg Newtontoppen, vintertid, i jeans. Va inte så himla knussliga. Det går bra med 'cargo'-byxor.
 
Engelsson byxan är nog mer rejäl, om man vill ha det.
Jag gillar den andra typen bättre, och skulle valt den.

Bestiga i jeans -det är sånt som knäcker oss andra i våra väl valda friluftsbyxor:)
 
Har bärgat huttrande dyblöta gossar i jeans på sommarfjället.
TP arbetsbyxor är vindtäta och det är viktigt i Skåne.

go tur

Typ alla itabsbyxor är gjorda i 100% bomull, som jeans. Du verkar ju verkligen normalbegåvad. Dissa mitt uttalande och sen rekommendera något i allra högsta grad identiskt.

Känner venerna bakom ögat bulta...
 
Typ alla itabsbyxor är gjorda i 100% bomull, som jeans. Du verkar ju verkligen normalbegåvad. Dissa mitt uttalande och sen rekommendera något i allra högsta grad identiskt.

Känner venerna bakom ögat bulta...

Nu har inte jag rekomenderat itabs byxor men om man kolla på deras hemsida under rubriken arbetsbyxor så är ju en klar majoritet gjord av en blandning mellan bomull och polyester. Den typen av blandning är ju vanligt förekommande hos många friluftsbyxor från t.ex. Fjällräven, Haglöfs och Lundhags.
 
Schysst funktion

Jag köpte två par och har dem som vardagsfriluftsbyxor. De är tunna, men gillar en det så är de bra. Hur hållbarheten är i längden är svårt att säga, men funktionsmässigt funkar de. En kan däremot se att de har inte tänkt klart riktigt. Det finns ventilationsdragkedja bara på ena benet.
Min alternativ var Engelssons eller Revolution Race, men eftersom man kunde prova Lager 157 i butik så blev det dem.
Framförallt så fanns det ju grymt snygga färger. :)

Annars är ju det smartaste om man vill hålla ner kostnaden att satsa på ett par begagnade kvalitetsbyxor!
 
Är det sant? Va trist, det har varit en bra leverantör av billiga och bra grejer.

T ex så är just mina bästa ffriluftsbyxor därifrån.

Ja, det var ett tag sen också. Finns en tråd om det här. Fast de mörkar. Nu står det att checkout är disabled. Förut skyllde de på databasproblem.

Jo, de var bra. Trots att de blev rätt mycket sämre efter ägarbytet kunde man fortfarande hitta bra grejer. Den som berättade det först här länkade till en artikel i VLT. Man hoppades på att bli uppköpta. Annars skulle det bli utförsälning.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.