Gissa position

avslutad210712

Gäst
Riktigt skott från höften eftersom jag inte varit där men någon måste väl skjuta sig i foten så gissande och ledtrådarna tar fart :)

Kisuris från norr kan fotas både inne i Sarek som lite utanför i Padjelanta
 
Lige i plet

Det er lige i plet - helt rigtigt - så hjalp den lille ledetråd alligevel :)
Billedet i fuldt størrelse viser forrest nordsiden af Gisuris og på den anden side af Ruohtesvagge ses Nijak og Suottasjtjåhkkå, den smalle sky (moln) hænger mellem Nijak og Suottasjtjåhkkå.

Billedet er taget langs Sjpietjavjåhkå østside (altså i Sarek) men kunne ligeså godt være taget fra vestside og dermed i Padjelanta - nationalparkgrænserne følger Sjpietjavjåhkå .

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_3692.jpg
    IMG_3692.jpg
    41.3 KB · Visningar: 365
Jag är förvisso hopplös på att identifiera positioner, men jag bidrar gärna med en bild. :)
Var stod jag?
 

Bilagor

  • IMG_1291.jpg
    IMG_1291.jpg
    36.6 KB · Visningar: 326
Var är vi någonstans på denna bilden?


Det är kanske dags för en hjälp på vägen. Bilden föreställer en liten rundad bergskulle invid ett litet vattendrag. Kan vara var som helst egentligen, allt från en bergknalle i Hälsingland till ett fjällnara skogsfjäll i Sjaunja.

Men faktum är att detta är känd terräng för fjällfolk: många passerar här, på väg till mer dramatiska geomorfologiska uttryck.
 
Rent gæt, jeg har ikke selv været der endnu, men udfra dit tips så måske et sted på strækningen mellem Kebnekaise og Nikkaluokta ?

Fortsat god weekend

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.