Gissa position

Ja, jag hade en minnesbild (och bild, se nedan) av toppen från 2007 års vandring. Bifogar också nästa gissningsbild, vad gör han där egentligen (och var)?
 

Bilagor

  • P7270077.jpg
    P7270077.jpg
    42.4 KB · Visningar: 437
  • Vaellus 2009 380.jpg
    Vaellus 2009 380.jpg
    39.6 KB · Visningar: 429
Jag gissar att han utnyttjar en snöbrygga för att komma över jokken. Och den mest berömda snöbryggan är väl den över Tjåggnårisjåhkå i centrala Sarek. I så fall är fotot taget mot väster.
 
Roligt med en lätt bild som omväxling. Men föregående bild på Tsähkkok tyckte jag var "omöjlig", imponerande att du tog den direkt!

Så en ny bild. Var är vi och vad ser vi?
 

Bilagor

  • Foto0390.jpg
    Foto0390.jpg
    62.8 KB · Visningar: 407
Ännu en fullträff för Sauvakavelija! Bra jobbat! Jag antar att även du har passerat här vid något tillfälle?

Fotot är taget från västra stranden av den lilla namnlösa sjön direkt nedströms Råvejávrre. Utloppet från R kommer fram under en stentröskel i bildens mitt, i det mörka partiet vi ser i vattenlinjen. Men vi ser också att lite vatten rinner runt stentröskeln och kommer fram till vänster i bilden. När jag gick över här i somras var djupet där bara någon dm. Vid högvatten bör det naturligtvis vara mera. Ny bild igen!
 
Nej, det är renodlad fjällnörderi för min del. Först såg det ut att inte vara så mycket att se i bilden, förutom att det såg ut lite som Padjelanta. Sen tittade jag runt lite med kartan och kom snart ihåg stenbron, hade läst om den förut.
Nästa bild, vad gör han den här gången och var?
 

Bilagor

  • bro.jpg
    bro.jpg
    36.9 KB · Visningar: 256
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.