Efterlysning - känner du igen köket på bilden?

Pop up grill

Den finns i ett par storlekar. Jag tycker att den mindre är mycket smidig.
Väger inte mycket. Transportväska så att man slipper sota ner packningen.
Packa med lite grillkol. Ungefär samma vikt och volym som en engångsgrill, men mer användbar.
Perfekt i naturskyddsområden eller på hällar, där man inte får göra upp eld på marken.
/John
 
Ja jag har också den lilla. Perfekt i kajaken eftersom skärgården har mycket material att elda men klippor att skydda. Packar man den m grillkol kan det vara bra att ta en plastpåse också, bara tygfodralet skyddar inte tillräckligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har både stor och liten.
Den lilla räcker väl till två pers. Men behöver man mer yta är den större förstås effektivare.
Det går också att ta ut botten och använda den över glöd som blir efter en brasa (om det är OK att ha en brasa) så den är mycket smidig och användbar är min erfarenhet.
 
Har inte använt den stora.

Varför inte den stora?

Den lilla kom först ut på marknaden. Jag köpte en för många år sedan.
Den stora har jag helt enkelt inte använt, eftersom den lilla varit tillräckligt stor för mina utflykter. Därför uttalar jag mig bara om den lilla.
Om man kör briketter i den, hinner man laga stora mängder mat innan den slocknar. Grilla några omgångar och sätta på kaffepannan efteråt. Man kan till och med tänka sig ett potatiskok.
Briketter kör jag bara om jag avser att stanna en god stund på platsen.
Det går bra att köra pinnar och kottar. Men många av mina dagsutflykter går till naturreservat, och där är det inte tillåtet att plocka ved. Man får endast använda den ved som finns vid de iordninggjorda grillplatserna. Har jag med mig grillen och kol så är jag inte beroende av iordninggjorda grillplatser.
På vintern ställer jag grillen på en serveringsbricka direkt på snön, man behöver inte gräva bort någon snö.

/John
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...