Cykeldator med kadensmätare

Billigast är annars en vanlig cykeldator. Sätt magneten på en vev och pickupen där det passar. Programmera med en väl vald fiktiv omkrets så kan du läsa hastigheten som kadens.
 
Sigman verkar man kunna får för lite över 300 kr i dagsläget i Sverige, kanske ännu billigare utomlands. Kadenssensorn som man köper extra tror jag jag gav runt 100 för. Orkar inte googla upp vad den kostar nu.
 
Sigman verkar man kunna får för lite över 300 kr i dagsläget i Sverige, kanske ännu billigare utomlands. Kadenssensorn som man köper extra tror jag jag gav runt 100 för. Orkar inte googla upp vad den kostar nu.
Och billigaste cykeldatorn kostar 99-100 kronor på Biltema, Clas Ohlson eller teknikmagasinet....
 
Jo, jag vet. Men prisskillnaden är ju inte stor men jag gissar att kvalitetsskillnaden är det plus att man slipper mekandet, spar plats på styret och slipper hålla reda på en extragrej.Skulle inte överväga en sådan lösning för så liten besparing.
 
Livar upp tråden då min Sigma 16.12 ramlat loss och jag söker en ersättare helst med kabel och med kadensmätning. Sigma 16.12 verkar tyvärr ha utgått.

Har ni några tips?

Thure
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...