Vandring genom sverige

Hej!
Jag har alltid velat ta mig an en utmaning och vandra riktigt långt.
Bor i Skövde och undrar om det är någon som har en bra idé?
Kanske skulle kunna sätta ihop en grupp till sommaren ?
 
Jag har intresset, men på vilken nivå ligger du? Hur mycket har du vandrat innan och vad är "långt" för dig?
Jag är på en rätt låg nivå så det kanske är ett idiotprojekt för min del. Men jag gillar utmaningar, jag älskar mina kängor och min ryggsäck och har promenerat en hel del sista tiden.
 
För några år sedan frågade jag här på Utsidan om någon hade vandrat, eller kände till E6:an. Inga svar då, så jag försöker igen:

En av de officiella europavandringslederna (E6)går igenom Sverige från Norrtälje till Malmö. Har någon här vandrat den sträckan? Jag antar att man får länka ihop Roslagsleden-Sörmlandsleden osv men kan inte minnas att jag läst eller hört om någon som gjort'et.
 
Bitvis bekant med Hallandsleden och bitarna i Skåne. Väldigt väl utmärkta leder som är bra underhållna av de ansvariga.

Annars har jag mest gått på E1 som är mycket varierande kvalité på. Så jag antager man får räkna med det på E6 också när man kommer i mitten av leden. Inte alla kommuner som prioriterar friluftslederna tyvärr.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...