• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftskompis i Stockholm

Hej,
Jag har alltid varit intresserad av friluftsliv men aldrig haft någon likasinnad att ta tag i det med. Därför har jag tagit tag i det själv nu, men självklart vore det roligare med sällskap! Den jag har försökt få med ut taggade mig i denna bild på facebook och då erkände jag mig besegrad. Just nu är det vandring som jag siktar på, är dock intresserad av klättring och grejer, är faktiskt öppen för att prova allt, men har en hel del med fysiken som måste bättras på innan jag ger mig in på sånt ;)

Hur som helst så hoppas jag på att träffa lite friluftsmänniskor att klicka med som jag dessutom kan umgås med även när vi inte vandrar, för sanningen är den att jag inte har så många vänner och de vänner jag har frestar mig ofta att falla tillbaka i dåliga vanor som att röka och äta onyttigt, vilket jag verkligen inte vill! Jag vill omge mig mer med människor som är så som jag vill vara, det vore så kul :)
 

Bilagor

  • FB_IMG_1463291888873.jpg
    FB_IMG_1463291888873.jpg
    29.2 KB · Visningar: 657
Lite om mig då: en icke binär människa på 23 år. 173 cm lång, 86 kg tung (det kryper dock nedåt!), stort intresse för kost, käkar LCHF så vore kul om en framtida friluftskompis gör det också, men självklart inget krav :) Jag är diabetiker typ 1 sen 2002 vilken är en stor orsak till att jag väljer just denna kosthållning. Har kronisk kompartment syndrom i vaderna (följdsjukdom av diabetesen) vilket gör att jag kanske inte kan kötta på i världens fart, men så länge jag inte känner mig stressad brukar det gå bra, och med kosten och viktnedgången så blir det sakta men säkert bättre :) Jag går i five fingers då det är vad som känns naturligt och det är ganska mycket så jag tänker i stort, vill göra det som är naturligt för människa! Även om det såklart fnns mycket att jobba på där (som att inte sitta klistrad vid mobilen och läsa allt jag kommer över här på utsidan! ;) ). Jag spelar gitarr och sjunger på fritiden, kan även sitta med en målarbok eller fila på någon idé som ska göra mig till miljonär. Bor i Solna och jobbar som personlig assistent vilket för mig betyder att jag jobbar en vecka och är sen ledig en vecka (fre-tors), så har en hel det fritid över till att ge mig ut och hitta på saker! Det kan ändras om jag nu av någon underbar anledning skulle få det här drömjobbet jag precis sökt, och blir det så, ja då löser jag det så jag får tid över ändå :)
Jag gillar att geocacha också och det är ju kul att kombinera med vandring tänker jag :D ta några på vägen liksom, hur smidigt som helst :)
 

Bilagor

  • 20160513_205425.jpg
    20160513_205425.jpg
    20.1 KB · Visningar: 666
Min absolut första tälttur ska jag göra i helgen, om allt går som planerat. Då blir det två nätter själv i Tyresta, bara för att prova på liksom :) sen skulle jag vilja ta en vecka och gå så långt jag orkar och hinner på sörmlandsleden, 1a till 7de juli har jag kollat på än så länge. Vore kul om jag hinner träffa någon tills dess som kanske vill hänga med på hela eller delar av det :)

Du får vara precis vem du vill, ålder och kön är helt irrelevant för mig, så länge vi klickar så är allt frid och fröjd. Och så länge du är hbtq-vänlig såklart, det är nog det enda kravet jag har :) skriv här eller skicka ett pm så styr vi upp något! Jag äger ett sånt där svindyrt, snart ännu svinigt dyrare, SL-kort så jag kan ta mig lite varsom för att träffas, en cykel finns i min ägo också :)
Hoppas vi hörs snart och må gott!
- Cim

(Hehe skrev visst lite långt så fick dela upp det i tre inlägg.. kan ju tillägga att jag har en passion för att skriva 😄)
 
Hej!

Jag är också 23 och bor i Kungsängen, (har vart i Tyresta många gånger, det är en underbar sträcka på Sörmlandsleden). Är i samma situation! Sen jag flyttade till stan har jag tappat kontakten med vännerna och jag känner ingen direkt, förutom sambo, som är intresserad av naturen. Har aldrig testat geocaching, vore kul?
Om det är till nåt intresse är jag 172 och väger 60 (kryper långsamt uppåt?!). Grönt kort i klättring, ska vandra Jotunheimen i Norge om en månad! Jobbar som administratör på ett projektkontor i stan.
 
27-årig kille här! Är ledig i 4 veckor till och sticker gärna ut på någon vandring på Sörmlandsleden. Har vandrat 10 Sörmlandsleds-etapper själv i år och ska upp till Höga Kusten-leden med en kompis senare i sommar, men han är rätt upptagen fram till dess, så jag är också lite på jakt efter fler vandringskompisar :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.