Gamla bilvrak i skogen

Man kommer dessutom helt säkert att ersätta en del vatten med diesel.

Den blygsamma densitetsskillnad mellan vatten och diesel gör ju att det krävs rätt stora mängder diesel för att lyfta en bil. En överslagsräkning ger vid hand att det krävs något i storleksordningen 7-8 kubik diesel för transport upp till ytan. Sen återstår ju bara lite knepande på femårsnivå då alltså.. Och betongklumparna..
 
Intressanta tankeövningar. Enkla är nog inga övningar på dylika djup.

Som amatördykare funderar jag på om en trål eller snörpvad skulle fungera. Men sannolikt är bottentopografin komplicerad och kuperad. Antar att vraken kan lokaliseras med moderna ekolod.

Thure
 
Den blygsamma densitetsskillnad mellan vatten och diesel gör ju att det krävs rätt stora mängder diesel för att lyfta en bil. En överslagsräkning ger vid hand att det krävs något i storleksordningen 7-8 kubik diesel för transport upp till ytan. Sen återstår ju bara lite knepande på femårsnivå då alltså.. Och betongklumparna..


8 kubik är ju typ en container - liten ,desutom är det diesel som finns på fartyg ute på havet i överflöd.Är kranen för klen för och lyfta tonvis med vire och man har plast tunnor eller täta säckar så är problemet klart.

Där uppe så skulle det lösas med wire helt klart - var bara ett exempem på improvisation.

Ang Olle 5 år...
För övrigt kan jag stolt meddela att Svensk säkerhetsolis har dödsfall på grund av självmord då dom råkat ut för Olle 5 år syndromet.

Seså
 
8 kubik är ju typ en container - liten ,desutom är det diesel som finns på fartyg ute på havet i överflöd.Är kranen för klen för och lyfta tonvis med vire och man har plast tunnor eller täta säckar så är problemet klart.

Där uppe så skulle det lösas med wire helt klart - var bara ett exempem på improvisation.

Ang Olle 5 år...
För övrigt kan jag stolt meddela att Svensk säkerhetsolis har dödsfall på grund av självmord då dom råkat ut för Olle 5 år syndromet.

Seså

Hur skulle du få fast Flyt-/lyft-anordningen i bilarna därnere?

Det lät hyfsat enkelt nyss men till jag ser en förklaring tror jag nog ändå att det är komplicerat även för erfarna djuparbetare.

Överbevisa mig gärna!

/Patrik, fortfarande nyfiken
 
Olle kankse har downs syndrom också - hörni ni är uppretade för att ni känner er lågintelligenta.

Detta leder bara till att ni gör bort er och till mentalt förfall.
Seså iväg till dagcentret och läs böcker med lättskriven text och se fra emot fruktstunden med tant Ingalill och clownen från öppenvården.
 
Olle kankse har downs syndrom också - hörni ni är uppretade för att ni känner er lågintelligenta.

Detta leder bara till att ni gör bort er och till mentalt förfall.
Seså iväg till dagcentret och läs böcker med lättskriven text och se fra emot fruktstunden med tant Ingalill och clownen från öppenvården.


Den enda som gör bort sig just nu är du. Kan du inte istället utveckla hur säpo har gjort bort sig pga det som du kallar olle 5 år syndromet?
 
Som jag sa , ingen översikt över ett läge, låg kompetens och sedan börja tjafsa och desutom fråga vad det handlar ger en ännu lägre utgångsläge.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...