Fulufjället

Hej.
Jag vore tacksam om någon kunde svara på ...
Ungefär hur lång rundan på Fulufjället är om man går:

Naturrum
Rösjöstugan
Harrsjöstugan
Bergådalsstugan
Särnmansstugan
Rösjöstugan
Naturum
 
Knappt 3 mil

Kämpigt i början, har du ovana vandrare eller barn med dig så är det bättre att gå upp via Brottbäckstugan
 
Hej,
Om du inte får svar från någon som vet, så kan du ju alltid få en hygglig uppfattning genom att mäta på Fjällkartan (välj "Fjällkartan" i menyn uppe till höger).

Edit: Hann komma in ett par svar under tiden jag hade svarsrutan öppen.
 
Jag skulle hellre ha valt följande tur för mer variation:
Brottbäckstugan -> Särnmanskojan -> Bergådalsstugan -> Altarringen -> Tangsjöstugan -> Göljåstugan -> Klortjärn -> Brottbäckstugan om jag hade 3 dagar på mig.
 
Instämmer

Möjligen ett litet vad vid Bergådalsstugan men en jättefin fjällhed upp mot Altarringen. Naturrummet kan man åka bil till om man vill se det.
 
Hej

Vi gick precis den rundan när vi var uppe över midsommar. Startade vid lunch från Naturum och gick till höjden strax innan Harrsjöstugan där vi hittade en fin tältplats med utsikt sjön. Nästa dag tog vi lunch I Bergådalsstugan, vandrade sedan till strax efter Särnmansstugan där tältet åkte upp igen. Sista dagen blev det en kortare etapp tillbaka till Naturum där vi käkade Raggmunk med fläsk i serveringen, underbart gott! Trevlig runda tyckte vi iallafall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Glännman En vecka med tält i Fulufjället. Tips sökes.. Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...