• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Töfsingsdalen/Hävlingen 3/6 - 6/6

Hej,

Planerar en resa till detta område under nationaldagshelgen för lite försommarvandring och provning av utrustning inför sommarens resor.

Med största sannolikhet blir det en solotrip men skulle vara kul att höra om någon går i liknande tankar. Avresa med bil från Stockholm sker med största sannolikhet på eftermiddagen 3/6.

/Daniel
 
Lite tidigt? - och en halvdan trådkapning

Jag går ibland i Grövesjöområdet och planerar att göra det också denna sommar. Men den 3/6 är nog för tidigt: Om det inte finns allt för mycket snö kvar så är det i alla fall säkerligen för blött.
Jag föreslår att du kollar webkameran http://www.webbkameror.se/webbkameror/grovelsjon/index.php samt kollar när fjällstationen öppnar (vilket är en god indikation på när det normalt är OK att vandra).

(Min rädsla för blöta understryks av att jag just traskat miltals i blöta myrmarker i Gyllbergens naturreservat strax söder om Borlänge. -Vilket skulle kunna leda in på en ny tråd: Hur i h-te kan man lägga merparten av vandringsspår i skidspår som mestadels går över myrar???. En annan tänkbar tråd, utifrån den erfarenheten: Hur ska man tolka att informationen i web-kartor ändras i och med in-zoomning? Och då menar jag (naturligtvis!) inte att detaljeringsgraden ökar vid inzoomning, utan att informatonen ändras: så helt plötsligt flyttas vandringslederna/stigarna!). "Lite" frustrerande!
 
Är medveten om förhållandena denna tid på året och kommer förstås anpassa vandringens sträckning efter rådande förhållanden. Annars är jag varken rädd för snö eller väta!

/Daniel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bromearen Hävlingen Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...