Is i Stockholmsområdet

Södertälje?

Någon som har koll på läget i Södertälje-sjöarna? Uttran? måsnaren? eller varför inte mälaren?
Tacksam för svar :D
 
Det lär vara mycket snö även i Södertäljetrakten. Dom isar som ligger är tunna och täckta med blötsnö skulle jag tro, satsa på skidor de närmaste dagarna istället!
 
Åkbar is på Norrviken 1/1?

Hej,

Är nybörjare och har ingen erfarenhet av Stockholms isar sen tidigare. Fick tips om att Norrviken är bra ställe att börja på.
- Är det någon som vet om Norrviken i Sollentuna går att åka på imorgon fredag, som härlig första dag på året?

Såg Claes Luhrs rapport från Edsviken 30/12, och den låter ok i norra delen - borde jag söka mig till det området istället för Norrviken då jag inte hittar rapport om Norrviken?

Tack!
Mvh
Martin
 
Tar tacksamt emot israpporter från sthlms-området. Runt omkring Uppsala är alla sjöar täckta med för mycket snö.
Har varit på Vallentunasjön en sväng, den funkar trots snön. Har även varit i Sickla. Men det är för liten åkyta.

Som sagt, tar tacksamt emot förslag
 
Det finns plogade banor på Norrviken, Edsviken (norra), Drevviken. Samma sjöar går också att åka utanför banorna med sedvanlig försiktighet!
 
Orlången ok

Har åkt på Orlången varje dag sedan Nyårsafton, då gick inte piken igenom på 5-6 slag, och vi kollade några borrhål fiskarna gjort där var den ca 15 cm. Varav ca hälften kärnis resten stöpis.

Ganska bra hård yta, men lite lätt porösa partier, nån cm tunnn cm snö som inte är nåt problem,
Sedan några dagar är korta rundbanan vid Sundbygård plogad, i Söndags plogades även långa banan, ca 10km är den.
 
Edsviken 6/1 kl 12-14

Åkte på den plogade banan på norra Edsviken idag, enkelt att ta sig ut både från Danderydssidan vid Sätra äng eller från Sollentunasidan. Inte den himmelska isen tyvärr, en ismaskin vore inte fel :), men kylan var nog dagens värsta fiende, räckte med den lilla lilla motvinden från norr för att kinderna och fingrarna skulle tappa all känsel, men den varma blåbärssoppan serverad av tappra scouter värmde. Både friluftsfrämjandet och friskis kör i helgen och redan imorgon (allainsen.net) för den som inte jobbar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
miaericsson Behöver ett tips på isar i Stockholmsområdet... Israpporter 1
jmlove Bäst i Stockholmsområdet nu? Israpporter 16

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...