Tvättpåse som stoppar microfiberutsläpp

Vad gör man med påsen där mikrofiberna fastnar i, slänger eller städar ur ?
Vi skall försöka sätta fast en tunn damstrumpa på slangen till avloppet och se vad som händer men man kanske inte alls ser de minsta partiklarna eller de kanske inte ens fastnar ?!?!

Fleece är det skönaste och bästa materialet som uppfunnits.

/Hatar Ull
 
Vad gör man med påsen där mikrofiberna fastnar i, slänger eller städar ur ?
Vi skall försöka sätta fast en tunn damstrumpa på slangen till avloppet och se vad som händer men man kanske inte alls ser de minsta partiklarna eller de kanske inte ens fastnar ?!?!

Fleece är det skönaste och bästa materialet som uppfunnits.

/Hatar Ull

Syntet är bra om man kan tvätta ur det ofta men bakterier som äter skitdoft kan inte leva i det i jmf mot ull/syntet - därför blir syntet skunkigt fort.
En bra metod och använda syntet/fleece är att att ha ett lager bomull under även om det inte är optimalt funktionsmässigt
 
Jag har en hemma. Man kan se att det fastnar något på insidan påsen som går att torkabort. Men det är förstås omöjligt att säga om den tar upp alla partiklar eller ej. Jag använder den iallafall när jag tvättar fleece. Vet att problemet är större än bara fleece. Tycks vara alla plasttyger med icke svetsade sömmåner (Vet inte vad det heter). Då skulle ju alla fruns kläder behöva tvättas i påsen. Får se om jag lyckas övertala henne att tvätta i den påsen.
 
Den tar inte upp alla plastfiber. Det kan den inte göra eftersom de minsta är mindre eller lika stora som smutspartiklar, så i så fall skulle även smutsen bli kvar i påsen. Påsen kan därför inte vara en lösning på problemet, men säkert lite bättre än att inte använda den, speciellt om kläderna slits mindre så de kan användas längre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Urban W Hur stoppar Bergans microlight mot väta? Kläder 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...